پنج‌شنبه 19 مهر 1403

دعوت از رئیس جمهور برای سفر به مالزی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
دعوت از رئیس جمهور برای سفر به مالزی

امیرعبداللهیان گفت: در خصوص تحولات جهان اسلام با توجه به جایگاه مالزی در قاره آسیا و در بین کشور‌های اسلامی گفتگو‌های مهم و ارزشمندی با وزیر خارجه این کشور انجام شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز پس از دیدار و گفتگو با «زمبری عبدالقادر» وزیر خارجه مالزی در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به همتای خود گفت: امروز گفتگو‌های مهم و سودمندی را در خصوص توسعه هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه بین دو کشور و همچنین برخی موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی داشتیم.

وزیر خارجه بیان کرد: در خصوص تحولات جهان اسلام با توجه به جایگاه مالزی در قاره آسیا و در بین کشور‌های اسلامی گفتگو‌های مهم و ارزشمندی بین ما انجام شد.

امیرعبداللهیان افزود: در موضوعات دوجانبه اتفاق نظر داریم که در آینده نزدیک کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران برگزار شود. توافق کردیم کمیته‌های فرعی زیر مجموعه کمیسیون مشترک در زمینه‌های کنسولی، تجاری، اقتصادی، مبارزه با تروریسم، فرهنگی و... به صورت فعال جلسات و دیدار‌های منظم خود را در پایتخت‌ها برگزار کنند.

وی گفت: برگزاری این کمیسیون در آینده نزدیک یکی از دستاورد‌های سفر وزیر خارجه مالزی به تهران خواهد بود.

امیرعبداللهیان افزود: توافق کردیم در ماه آینده وزیر آموزش عالی مالزی به تهران سفر کند. با توجه به همکاری‌های خوب و مفید در تبادل استاد و دانشگاه این سفر را گام مهمی در توسعه همکاری‌های علمی وفناوری بین دو کشور می‌دانیم.

وی گفت: رئیسی از نخست‌وزیر مالزی برای سفر به تهران دعوت کرد و دعوت متقابلی از آقای رئیسی برای سفر به کوالالامپور وجود دارد و از مسیر دیپلماتیک در حال تنظیم سفر و دیدار روسای دو کشور هستیم.

وزیرخارجه ادامه داد: تیم همکاران ما در وزارت خارجه دو کشور با کمک سایر بخش‌های دولتی و خصوصی برای آماده سازی این اسناد تلاش‌های خود را از هفته آینده در پایتخت‌ها با جدیت آغاز خواهند کرد.

امیرعبداللهیان افزود: یکی از موضوعات مورد علاقه ما همکاری‌های علمی و فناوری و اندیشکده‌ای است. وزیر خارجه مالزی امروز در مرکز مطالعات وزارت خارجه نشست مهمی را برگزار کرد و تبادل دیدگاه‌ها در حوزه اندیشکده‌ای یکی از برنامه‌های سفر وزیر خارجه مالزی به تهران است.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت:‌اتفاق نظر داریم در خصوص همکاری و مسابقات رفت و برگشت دوستانه در تمامی زمینه‌های ورزشی شاهد تحرک هر چه بیشتر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی