جمعه 8 تیر 1403

دفاع مسعود پزشکیان از برجام / سوال کاندیدای انتخاباتی درباره توافق با چین

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
دفاع مسعود پزشکیان از برجام / سوال کاندیدای انتخاباتی درباره توافق با چین

اقتصادنیوز: مسعود پزشکیان گفت: برجام برای همان دولتی است که برادران می گویند بد است و نقد می کنند ولی الان دنبال این هستند که برجام را نهایی و حل کنند.

به گزارش اقتصادنیوز، مسعود پزشکیان در چهارمین مناظره انتخاباتی در شبکه یک سیما، گفت: ستون دین در برابر دشمنان عموم مردم هستند و نه فقط خواص. اگر می خواهیم مشکلات اقتصادی و بین المللی خود را حل کنیم باید اجماع کنیم و عموم مردم را راضی کنیم. ما اینجا مشکل داریم.

وی افزود: برجام برای همان دولتی است که برادران می گویند بد است و نقد می کنند ولی الان دنبال این هستند که برجام را نهایی و حل کنند. برجام مزیت دولت گذشته بود ولی با موانعی که ایجاد شد نگذاشتند. دعوا بر سر این است که به اسم چه کسی باشد!

پزشکیان گفت: باید تحریم‌ها و اف ای تی اف را حل کنیم. داشت همه چیز حل می‌شد و می‌رفت جلو ولی اختلافاتمان کار را خراب کرد. در منطقه می توانیم ترانزیت شرق به غرب باشیم و بیشترین مزیت را به ارمغان آوریم. چرا نتوانستیم؟ چون هم با خودمان دعوا داریم و هم با همسایگانمان.

وی ادامه داد: کار شهید رئیسی برای حل مشکل با همسایگان و نهایی کردن برجام قابل تقدیر است. اگر می خواهیم مشکل اقتصادی و ارتباط با بین المل حل شود باید تحریمها و FATF را حل کنیم. چون الان گران می خریم و ارزان هم می فروشیم.

پزشکیان تاکید کرد: کی با چین توافقنامه را انجام دادیم؟ تا مشکلمان را برای ارتباطات بین المللی حل نکنیم آنها هم انجام نمی‌دهند. سهم ما از بازار با گفتگویی که با همسایگان خواهیم داشت و وحدت وانسجام در داخل، حل می کنیم. هیچ وقت نخواستم وارد بحث نقدهایی که به ما می کنند بشویم.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید