سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

دفاع مقدس بارزترین نوع ایستادگی مردم در مقابل دشمن است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دفاع مقدس بارزترین نوع ایستادگی مردم در مقابل دشمن است

سنندج - ایرنا - امام جمعه دیواندره گفت: هشت سال دفاع مقدس نماد بارز ایستادگی مردم، ایثار و از خودگذشتگی شهدا و فداکاری رزمندگان جان برکفی است که همه چیز خود را برای دفاع از خاک وطن، نظام و انقلاب اسلامی در طبق اخلاص گذاشتند.

به گزارش ایرنا، ماموستا جلال مرادی روز پنجشنبه در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس در مراسم یادواره شهدای ابروی محله «شهید محمد شکری» اظهار داشت: وظیفه داریم با حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دین خود را به شهدا ادا کنیم.

وی تاکید کرد: شهیدان ما جان ارزمشند خود را برای دفاع از مام وطن تقدیم کردند تا روحیه خودباوری در درون ما تقویت و نهادینه شود و دشمنان نتوانند در امور کشورمان دخالت کنند و آینده این مرز و بوم توسط جوانان، خوب رقم بخورد. ماموستا مرادی دفاع مقدس را متعلق به همه آحاد جامعه دانست و افزود: امنیت و آسایش کنونی جامعه مرهون جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع میهن در مرزهای کشور است. وی نقش رسانه‌های جمعی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس را ارزشمند و مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: رسانه‌های جمعی باید جایگاه کردستان و شهدای مظلوم این دیار در دوران دفاع مقدس را بیشتر به نسل جوان معرفی کنند. امام جمعه دیواندره اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب بیمه شدن جامعه در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمن می‌شود و برگزاری یادواره‌های شهدا فرصت مناسبی برای ترویج این فرهنگ است. وی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، کردستان سرزمین مقدس و مجاهدت‌های خاموش است و به همین علت است که شهدا در خاطراتشان آورده‌اند نباید بی وضو در این سرزمین قدم گذاشت و راه رفت. ماموستا مرادی افزود: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با تبعیت محض از ولایت فقیه و امام و مقتدای خود وارد میدان مقابله با دشمن متجاوز شده و با تقدیم جان ارزشمند شان برای رضای خدا از آرمان‌ها و ارزش‌های والای نظام اسلامی محافظت کردند.

وی اضافه کرد: امروز از نظر سلاح‌های دفاعی و بازدارنده ایران اسلامی از قدرت‌های اول منطقه و جهان است که این توانمندی با تلاش فرزندان این مرز و بوم و تکیه بر توان داخلی ایجاد شده است. دیواندره با 80 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شهر سنندج قرار دارد، این شهرستان 267 شهید 240 جانباز و 43 آزاده تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.

از 31 شهریور تا 6 مهر ماه هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

*س_برچسب‌ها_س*