شنبه 1 اردیبهشت 1403

دفاع مقدس یک تجربه مدیریتی موفق در تاریخ ایران اسلامی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دفاع مقدس یک تجربه مدیریتی موفق در تاریخ ایران اسلامی است

خمین - ایرنا - فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دفاع مقدس یک تجربه مدیریتی موفق را در تاریخ ایران اسلامی ماندگار کرد و امروز باید در بحران‌ها و شرایط مختلف از این نسخه شفا بخش در گام دوم انقلاب بهره برد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز سه شنبه در آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان دلیجان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از بزرگترین و عالی ترین مفاهیم الهی است که در طول چهل سال اخیر به برکت دفاع مقدس در کشور جاری شده و انسان های بزرگی تربیت شده اند.

وی اظهار داشت: رزمندگان دفاع مقدس به عنوان پیشگامان جهاد و شهادت بدون هیچ چشم داشتی در میدان مجاهدت حاضر شدند و حماسه عظیم دفاع مقدس را رقم زدند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه تکریم و تجلیل از مجاهدت های رزمندگان و پیشکسوتان اهمیت بسیاری دارد، بیان کرد: این اقدام از جهاتی قابل بررسی است که یکی از آنها معرفی الگوهای مناسب به نسل جدید است چراکه رزمندگان بهترین الگوهای نسل حاضر هستند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی، دفاع مقدس را تضمین کننده هویت ملت، امنیت جامعه، عزت سربلندی و استقلال ایران اسلامی دانست و گفت: گرامیداشت این فرهنگ ارزشمند اهمیت بسیار زیادی دارد و امروز نسخه شفا بخش دفاع مقدس به عنوان یک الگوی فرهنگ ساز و تاریخ ساز برای ملت به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین دستاورد دفاع مقدس تولید قدرت دفاعی است، اضافه کرد: این قدرت بر پایه ایمان، اخلاص، توکل بر خدا و مشارکت مردمی ایجاد شد و اگر امروز می بینیم جهشی که در تولید دستاوردهای انقلاب ایجاد شده به برکت فراگیری دفاع مقدس است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی بیان کرد: دفاع مقدس ارتباط بسیار خوبی بین هویت اسلامی و هویت ملی در ملت ایران ایجاد کرد و این مسئله امروز باید برای نسل جوان بهتر تبیین شود که دفاع مقدس هم یک کار دینی و هم یک وظیفه ملی بود.

وی اضافه کرد: توکل بر خدا، رهبری و مردم سه ضلع مهم موفقیت در دفاع مقدس بود و این سه ضلع درس مهمی برای شرایط امروز ماست که باید به آنها توجه داشته باشیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تاکید کرد: امروز یک رسالت مهم در قبال فرهنگ دفاع مقدس داریم و آن هم جلوگیری از تحریف و فراموشی آن است که لازمه آن انتقال درست و جامع معارف دفاع مقدس به نسل جدید است.

شهرستان دلیجان در جنوب استان مرکزی واقع شده و در هشت سال دفاع مقدس 185 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*