دوشنبه 9 مهر 1403

دلار عقب نشست / بازار آرام است

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
دلار عقب نشست / بازار آرام است

امروز نرخ ارز در بازار غیر رسمی با کاهش قیمت نسبت به روز گذشته کار خود را آغاز و معاملات در شرایط متعادل در حال انجام است.

بر اساس گزارش میدانی ایسنا، نرخ ارز در بازار غیر رسمی در روزهای اخیر، پس از عملیات تروریستی اسرائیل که منجر به شهادت سید حسن نصرالله - رهبر حزب الله لبنان - شد، افزایش یافت. به طوری که قیمت دلار در بازار آزاد تا 62 هزار تومان و یورو تا 68 هزار تومان پیش رفت. اما این روند برای یک روز بیشتر تداوم نداشت و پس از گذشت یک روز نرخ ارز شروع به عقب نشینی تدریجی کرد.

براساس گزارش میدانی خبرنگار ایسنا از بازار ارز، امروز دوشنبه (9 مهرماه) نرخ ارز در ابتدای روز روند کاهشی را نسبت به پایان روز قبل آغاز کرد. در لحظه تنظیم این گزارش (ساعت 15) دلار در بازار آزاد با نرخ 60 هزار تومان توسط واسطه‌ها به فروش و با قیمت 59 هزار تومان از سوی این افراد خریداری می‌شد. همچنین، یورو در این بازار با قیمت 67 هزار تومان توسط واسطه ها به فروش رسید و با قیمت 66 هزار تومان از سوی این افراد خریداری شد.

بر اساس مشاهدات میدانی، امروز بازار ارز شرایط متعادلی را تجربه کرد و طبق گفته‌های برخی از واسطه‌ها تا روزها آینده نیز دلار به ریز کانال 60 هزار تومان بازگشته و تا محدوده 59 هزار تومان عقب نشینی می‌کند.

این در حالی است که نرخ دلار در کانال‌های تلگرامی در لحظه تنظیم این گزارش، 61 هزار تومان اعلام شده که هزار تومان بالاتر از نرخ مورد معامله در بازار است.