دوشنبه 16 مهر 1403

دمای هوای برخی مناطق زنجان به 40 + درجه سانتیگراد خواهد رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دمای هوای برخی مناطق زنجان به 40 + درجه سانتیگراد خواهد رسید

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: میزان دمای هوا در برخی از مناطق این استان طی هفته جاری به 40 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

حسین سلطانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گرمای هوای این استان تا پایان هفته جاری روند افزایشی خواهد داشت و احتمال اینکه روز پنجشنبه / 2 مرداد ماه / تا حدودی از شدت گرما کاسته شود وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته جاری، سامانه بارشی در این استان نخواهیم داشت، اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته، خیرآباد با 11 درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان خنک ترین منطقه استان زنجان به ثبت رسید و میزان دما در گیلوان از توابع شهرستان طارم نیز به 37+ درجه سانتیگراد رسید.

سلطانی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 29 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت چهار درجه سانتیگراد افزایش نشان می‌دهد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه احتمال ناپایداری‌های محلی به شکل باران ضعیف و خفیف از بعدازظهر امروز در برخی از نقاط این استان وجود دارد، گفت: استان زنجان طی یک هفته اخیر شاهد بارش باران، همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید بود.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*