جمعه 13 مهر 1403

دمای هوای زنجان کاهش می‌یابد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دمای هوای زنجان کاهش می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: میزان دمای هوای زنجان طی 2 روز آتی با کاهش نسبی مواجه می‌شود و زنجانی ها هوای خنکی را شاهد خواهند بود.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طی مدت یاد شده میزان دمای زنجان حدود 3 درجه سانتیگراد خنک تر خواهد شد، افزود: در زمان حاضر میزان دمای فعلی زنجان 13 درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با دمای 10+ درجه سانتیگراد و ماهنشان نیز با دمای 32+ درجه سانتیگراد به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط این استان به ثبت رسید.

سلطانی تصریح کرد: امروز و فردا / چهارشنبه و پنجشنبه / نیز بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید و در مواقعی به صورت لحظه ای شدید همچنان در استان زنجان به ویژه در نیمه شرقی و جنوبی، حاکم خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: طی مدت یاد شده هوای زنجان با غبار آلودگی ضعیف مواجه شده و بارش ها نیز در حد خفیف تا متوسط خواهد بود و احتمال ریزش تگرگ و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها نیز پیش بینی می شود.

سلطانی به مخاطرات احتمالی این پدیده جوی اشاره کرد و افزود: افراد از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به دلیل بارندگی و احتمال وقوع سیل و حضور در ارتفاعات و فضاهای باز به سبب وقوع رعد و برق پرهیز کرده و در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره نیز احتیاط بیشتری کنند.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*