پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

ده‌ها هزار خودروی جیپ در کانادا به دلیل خطر آتش سوزی فراخوانده شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ده‌ها هزار خودروی جیپ در کانادا به دلیل خطر آتش سوزی فراخوانده شد

جیپ دو فراخوان را برای دو مدل از محبوب‌ترین مدل‌های شاسی‌بلند خود اعلام کرد. تعداد این خودروها در کانادا از 30000 دستگاه عبور می‌کند.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه اتوگاید، جیپ دو فراخوان را برای دو مدل از محبوب‌ترین مدل‌های شاسی‌بلند خود اعلام کرد. تعداد این خودروها در کانادا از 30000 دستگاه عبور می‌کند.

فراخوان اصلی این شرکت شامل 23327 دستگاه جیپ مدل چروکی Cherokee که در سال‌های 2014 تا 2016 ساخته شده‌اند، می‌شود.

بر اساس این گزارش، آب ممکن است به ماژول کنترل درب برقی نشت کند و باعث اتصال کوتاه شود و این امر ممکن است حتی زمانی که خودرو پارک شده و خاموش است نیز رخ دهد.

فراخوان بیش از 4700 خودروی بی‌ام‌و در روسیه به دلیل خطر جانی فراخوان تسلا برای بیش از 1.1 میلیون خودرو برقی در چین به دلیل نقص فنی

همانطور که اغلب در موارد اتصال کوتاه رخ می‌دهد، در این مورد نیز احتمال آتش سوزی وجود دارد. جیپ هنوز راه حلی در زمان نگارش این مقاله پیدا نکرده است، اما قرار است با صاحبان خودروهای این فراخوان تماس گرفته شود.

در این میان، شرکت جیپ اعلام کرده است که بهتر است این مدل خودروها برای احتیاط در فضای باز و دور از وسایل نقلیه یا سازه‌های دیگر پارک شوند.

فراخوان دوم تعداد کمتری از خودروها را هدف قرار می‌دهد (به طور دقیق 7100 دستگاه) اما احتمالاً جدی‌تر است. جدیدترین مدل‌های خودروهای جیپ یعنی گرند جیپ چروکی Jeep Grand Cherokee (2022-23) و گرند چروکی Grand Cherokee L (2021-23) شامل این فراخوان می‌شوند.

در برخی از آنها، شفت میانی فرمان ممکن است به درستی مونتاژ نشده باشد. در نتیجه، شفت فرمان می تواند از مفصل جدا شود و کنترل خودرو توسط فرمان از بین برود و خطر تصادف را افزایش دهد.

مالکان باید SUV خود را برای بازرسی به نمایندگی ببرند. در صورت لزوم شفت میانی فرمان تعویض خواهد شد.