سه‌شنبه 17 مهر 1403

دوربین های نظارتی یزد دیگر کارائی لازم را ندارند / باید دوربین های جدید نصب و دوربین های قدیم به روزرسانی شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دوربین های نظارتی یزد دیگر کارائی لازم را ندارند / باید دوربین های جدید نصب و دوربین های قدیم به روزرسانی شود

زارع رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: دوربین های نظارتی سطح شهر یزد دیگر کارائی لازم را به مانند گذشته در کنترل سرعت و کاهش حوادث ترافیکی ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ رضا زارع در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه وظیفه نصب تجهیزات کنترل سرعت در سطح شهر برعهده شهرداری می باشد اظهار داشت: دوربین های نظارتی سطح شهر یزد در سال 95نصب شده و امار تلفاتی که در ان سال به وقوع پیوست کمترین میزان تلفات در ده سال اخیر بوده که نشان از کارآمدی نصب دوربین های نظارتی در سطح شهر درجهت کاهش حوادث رانندگی است.

وی ادامه داد: متاسفانه با گذشت 6سال از نصب دوربین های نظارتی در سطح شهر این دوربین ها نیاز به روز رسانی و تعمیر دارد تا دقت انها افزایش یابد که متاسفانه این موضوع چندان در اولویت کاری مسئولان نبوده است.

زارع با اشاره به اینکه در سالهای اخیر تعداد قابل توجهی به معابر در سطح شهر اضافه شده و همچنین نقاط جدید حادثه خیزی متاسفانه ایجاد که باید دوربین های جدید در این محل ها نصب شود خاطرنشان کرد: نسل دوربین های نظارتی نصب شده در سطح شهر یزد برای سال 95می باشد و متاسفانه در سالهای اخیر این دوربین ها چندان به روز رسانی نشده اند که باعث شده این دوربین ها مثل گذشته کارائی نداشته باشند.

رئیس پلیس راهور استان یزد در پایان با بیان اینکه باید به سمت هوشمند سازی برویم ابراز داشت: مهمترین دلیل تصادفات شهری سرعت بالای وسائل نقلیه می باشد به همین دلیل نقش نصب دوربین های نظارتی در تغییر رفتار رانندگان غیر قابل انکار است در همین راستا می طلبد مسئولان در زمینه نصب دوربین های جدید و به روز رسانی و تعمیر دوربین های سابق اقدامات لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام /