شنبه 1 اردیبهشت 1403

دوره «دیدار با ابرار» با هدف توانمندسازی نویسندگان برگزار شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
دوره «دیدار با ابرار» با هدف توانمندسازی نویسندگان برگزار شد

دوره «دیدار با ابرار» با هدف توانمندسازی نویسندگان توسط شرکت چاپ و نشر بین‌المللی در تهران و قم برگزار شد.

دوره «دیدار با ابرار» با هدف توانمندسازی نویسندگان توسط شرکت چاپ و نشر بین‌المللی در تهران و قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دوره «دیدار با ابرار» با هدف توانمندسازی نویسندگان برای روایت زندگی علمای شیعه در روزهای پنجم تا هفتم بهمن توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل (وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی) در تهران و قم برگزار شد.

با توجه به رصدهای این نشر، آثاری که در قالب پژوهش در زندگانی علما در بازار نشر وجود دارد از جذابیت لازم برای جذب مخاطب عام به‌ویژه جوان و نوجوان برخوردار نیست؛ به همین دلیل نسل امروز آشنایی چندانی با این بزرگان ندارند؛ در حالی که سبک زندگی این علمای بزرگ می‌تواند چراغ راهی در مسیر زندگی نسل امروز باشد.

هدف از برگزاری این دوره که در آن جمعی از نویسندگان حضور داشتند اولاً افزایش دانش و مهارت نویسندگان و صاحبان ایده در حوزه «تراجم‌نگاری علمای شیعه» به منظور نگارش آثاری مستند، فنی و با جذابیت لازم برای مخاطب عام بود. و در مرحله بعد، ایجاد شبکه‌ای از نویسندگان مؤمن و انقلابی دنبال شده است که منجر به تزریق اندیشه دینی و انقلابی در بازار نشر و به تبع آن، معرفی الگوهای مناسب برای جوانان و نوجوانان می‌شود.

در این دوره مرتضی سرهنگی، سعید طاووسی مسرور، حجت‌الاسلام مهدی انصاری قمی و حجت‌الاسلام ناصرالدین انصاری قمی در موضوعات «روایت‌نگاری»، «تاریخ اجتماعی علمای شیعه»، «سیری در سیره علما» و «مأخذشناسی» به بیان نکات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

نام این دوره (دیدار با ابرار) نام مجموعه‌ای است که در دهه 70 و80 منتشر شده و دربرگیرنده بیش از 100 عنوان کتاب بود که در هر یک از جلدهای آن، زندگی یکی از علمای شیعه روایت شده است. حالا قرار است توسط نویسندگان آشنا با اصول داستان‌نویسی، در قالب آثار روایی و ادبی جدید، زندگی بعضی از همان علما به همراه برخی دیگر از علمایی که در آن مجموعه به زندگی‌شان پرداخته نشده بود توسط انتشارات بین‌الملل منتشر شود.