دوشنبه 9 مهر 1403

دوره‌های آموزش صنایع دستی در قزوین از سرگرفته شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دوره‌های آموزش صنایع دستی در قزوین از سرگرفته شد

قزوین - ایرنا - دوره‌های آموزش صنایع دستی در قزوین که از اسفند ماه پارسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، از سرگرفته شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت اجرای مصوبات ستادهای ملی و استانی برای مقابله با این بیماری، دوره‌های آموزش عمومی صنایع‌دستی قزوین و شهرستان‌های تابعه که از اوایل اسفند ماه سال گذشته به صورت نیمه تمام تعطیل شد، در آستانه فرا رسیدن روز جهانی صنایع‌دستی فعالیت دوره‌های آموزشی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در خانه داعی، ندامتگاه مرکزی قزوین، کانون معلولین توانا و شهرستانها از سر گرفته شد.

سید میثم حصاری اظهار داشت: این کلاس‌ها شامل دوره‌های آموزش عمومی صنایع‌دستی در رشته‌های زیورآلات‌سنتی، تراش سنگ، گیوه‌بافی، سفالگری، تذهیب، نگارگری و چرم‌دوزی، گلیم‌بافی، رودوزی‌های سنتی و... است که فعلا با حضور حداقلی هنرجویان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در زمان تعطیلی دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش صنایع‌دستی قزوین در دوران شیوع ویروس کرونا، آموزش از راه دور برای علاقه‌مندان به فراگیری رشته‌های مختلف صنایع‌دستی با استفاده از بستر فضای مجازی فراهم شد و هنرجویان در این مدت توانستند از طریق صفحه اختصاصی اداره کل استان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در سایت آپارات به نشانی www.aparat.com/miras_qazvin آموزش‌ها را دنبال کنند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین افزود: امیدواریم با برگزاری دوباره دوره‌ها و حضور هنرجویان در کلاس های آموزشی زمینه مناسبی برای توسعه و ترویج صنایع‌دستی و ایجاد انگیزه برای فراگیری رشته‌های مختلف این صنعت در سال جهش تولید فراهم شود.

استان قزوین دارای هفت هزار و 500 صنعتگر هنرها و صنایع دستی است.

مسگری، گره چینی، جاجیم، بافتنی های سنتی، آینه کاری، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای مهم دستی قزوین به شمار می روند.

*س_برچسب‌ها_س*