جمعه 28 اردیبهشت 1403

"دولت باید برای مابه التفاوت‌دارو 125 تا 150 هزار میلیارد تومان پراخت می‌کرد"

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
"دولت باید برای مابه التفاوت‌دارو 125 تا 150 هزار میلیارد تومان پراخت می‌کرد"

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دارو و تجهیزات پزشکی همواره برای سیستم‌ها هزینه‌بر است و اگر پزشک خانواده را اجرایی کنیم، می‌توانیم مصرف را کنترل کنیم.

مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 19 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در توضیح گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص ارزیابی اثربخشی سیاستگذاری‌ها و اقدامات عملیاتی دستگاه‌های مسئول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تأمین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی کشور، گفت: ما 60 هزار میلیارد تومان برای مابه‌التفاوت دارو در نظر گرفتیم در حالی که 125 تا 150 هزار میلیارد تومان نیاز بود. سازمان برنامه و بودجه از محل هدفمندی یارانه‌ها این 60 هزار میلیارد تومان را می‌دهد، در حالی که هدفمندی یارانه‌ها برای بیماران صعب‌العلاج و افراد ضعیف است.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: بسیاری از بیمارستان‌ها در پرداخت هزینه‌های دارویی به شرکت‌ها بدهکار هستند. بسیاری از شرکت‌های تولید دارو بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان از بیمارستان‌ها طلب دارند و اگر با این روش پیش برویم، مشکلی حل نخواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید یک درصد ارزش افزوده و 10 درصد هدفمندی یارانه‌ها را در جای درست خود پرداخت کند. دولت هزینه‌ای را که باید به بیمارستان‌ها پرداخت می‌کرد، نداده و مشکلات در بیمارستان‌ها تشدید شده است و با ادامه این روند در سال‌های آینده مشکلات دارو و تجهیزات پزشکی تشدید می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دارو و تجهیزات پزشکی همواره برای سیستم‌ها هزینه‌بر است و اگر پزشک خانواده را اجرایی کنیم، می‌توانیم مصرف را کنترل کنیم. باید روی نوع مصرف نیز نظارت شود و مصارف در این حوزه باید کنترل شود.

از میان اخبار

صبحانه نخوریم، لاغر می‌شویم؟

این‌ها عجیب‌ترین روش‌های زیبایی در طول تاریخ اند