شنبه 16 تیر 1403

دولت رئیسی دست روستاییان را گرفت | متقاضیان مسکن ملی دلگرم شدند

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
دولت رئیسی دست روستاییان را گرفت | متقاضیان مسکن ملی دلگرم شدند

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران بیان کرد: یکی از شاخص ترین اقدامات دولت شهید رئیسی آغازطرح بزرگ نهضت ملی مسکن و تامین اراضی روستایی برای ساخت مسکن محسوب می شود.

عطاالله زمانی روز چهارشنبه عنوان کرد: مؤسسه مسکن انقلاب اسلامی استان تهران، در سطح روستاها، خدماتی را در راستای اهداف و سیاست‌های قبلی خود در دولت شهید رئیسی به صورت ویژه ارائه داده است. این خدمات در حوزه روستایی به صورت طرح هادی پیاده سازی شده‌اند. در چند سال اخیر، توانستیم بررسی و بازنگری درباره تقریبا 101 طرح هادی روستایی را انجام دهیم. این طرح‌ها شامل نوسازی معابر در 175 روستا بوده است، که شامل فعالیت‌هایی مانند کف سازی، آسفالت، سنگفرش، ساخت دیوار، ساخت جوی و جدول می‌شود.

وی افزود: در حوزه صدور سند روستایی نیز چهار هزار و 904 سند را طی 2سال و نیم گذشته در حوزه روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و مشارکت اداره ثبت استان تهران به متقاضیان واحد مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تحویل داده ایم.

زمانی خاطرنشان کرد: اقدام شاخصی که در حوزه مسکن در شهرها اتفاق افتاد، نهضت ملی مسکن بود که بنیاد مسکن متولی شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت بود و اقداماتی را در این راستا انجام داد که، نزدیک 960 واحد مسکونی در سنوات گذشته شروع شده داشتیم که پیشرفت فیزیکی بسیاری داشت و بخشی از آن قریب 360واحد تقریبا طی یک ماه گدشته به متقاضیان تحویل داده ایم.

شاخص ترین اقدام دولت شهید رئیسی

یک هزار و 432 واحد از ابتدای سال نیز عملیات اجرایی آن که عمدتا در مناطق نسیم شهر، اسلامشهر و دماوند آغاز گردیده است.

زمانی در ادامه با اشاره به این که اتفاق بسیار خوبی در تامین زمین روستاها افتاده است افزود: 436 هکتار با مشارکت سایر دستگاه ها از جمله سازمان منابع طبیعی و اداره کل راه وشهرسازی استان تهران در روستاها تامین شده که بخش عمده طراحی این واحد ها انجام و باقی دردست اجراست.

وی تصریح کرد: 20هزار واحد در این اراضی پیش بینی کرده ایم که آماده سازی تعدادی از این املاک نیز آغاز شده است و تلاش می کنیم که طی یک یا دوماه آینده این قطعات به واجدین شرایط نهضت ملی مسکن روستایی در قالب گروه های ساخت زمین تحویل خواهد شد و افراد می توانند نسبت به انجام عملیات اجرایی ساخت برای واحدهای خود اقدام نمایند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران عنوان کرد: شاخص ترین اقدامات در دولت شهید رئیسی (دولت سیزدهم) نهضت ملی مسکن و از آن شاخص تر تامین زمین در حوزه روستایی بود که این امر به حمدالله اتفاق افتاده است.

وی در پایان به پروژه های مسکن مهر که از سال های قبل باقی مانده بود اشاره داشت و افزود: خوشبختاته منابع مالی آن توسط دولت تامین شده و ما در صفا دشت یک هزار و 480واحد مسکن مهر نیمه تمام داریم که عمدتا مشکل آسانسور و محوطه سازی داشتند که توانستیم با مشارکت مردم و منابع مالی دولت شروع به آماده سازی این پروژه ها نماییم، درصد پیشرفت این پروژه ها نیز 5الی 6درصد باقی مانده است.

دولت رئیسی دست روستاییان را گرفت | متقاضیان مسکن ملی دلگرم شدند 2