جمعه 10 فروردین 1403

دولت لایحه حمایت از کارگران فصلی را به مجلس بیاورد / لزوم اتخاذ سیاست های تشویقی جهت جلوگیری از تعدیل نیروی کارگری

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دولت لایحه حمایت از کارگران فصلی را به مجلس بیاورد / لزوم اتخاذ سیاست های تشویقی جهت جلوگیری از تعدیل نیروی کارگری

آصفری گفت: مجلس شورای اسلامی به دنبال آن است تا دولت لایحه ای را به مجلس بیاورد تا کارگران فصلی بتوانند از بیمه بیکاری خود به میزان بیشتری استفاده کرده و حداقل دریافتی داشته باشند تا معیشت آنها به طور حداقلی برطرف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب با تبریک روز کارگر در خصوص لزوم ساماندهی کارگران فصلی، گفت: بایستی برای این دسته از کارگران به طور جدی چاره اندیشی شود.

وی افزود: متاسفانه بخشی از کارگران صرفا در فصول گرم سال امکان کار کردن دارند و در سایر طول سال نه امکان کار هست و نه حمایت خاصی از آن ها می شود.

آصفری ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به دنبال آن است تا دولت لایحه ای را به مجلس بیاورد تا این قبیل کارگران بتوانند از بیمه بیکاری خود به میزان بیشتری استفاده کرده و حداقل دریافتی داشته باشند تا معیشت آنها به طور حداقلی برطرف شود.

وی گفت: اگر مجلس بخواهد برای این موضوع طرحی را بیاورد با توجه به منابع مالی مورد نیاز، احتمالا توسط شورای نگهبان رد شود. لذا اگر دولت لایحه این موضوع را به مجلس بیاورد، نمایندگان مردم خارج از نوبت آن را بررسی خواهند کرد.

این عضو فراکسیون کارگری تصریح کرد: ضروری است این حمایت از کارگران فصلی انجام شود چرا که با توجه به هزینه های سنگین زندگی، اجاره خانه و تورم موجود در کشور، این کارگران توان گذران زندگی ندارند.

آصفری تاکید کرد: نمی توان نسبت به این قشر از جامعه بی تفاوت بود لذا مجلس به دنبال تسریع حمایت از کارگران فصلی است تا بتوان مشکل این بخش از جامعه کارگری را برطرف کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال تعدیل نیروی کارگری به دلیل افزایش حقوق سال جاری در برخی شرکت ها یا صنایع کوچک و برنامه دولت و مجلس برای جلوگیری از این اقدام، گفت: با توجه به افزایش هزینه های زندگی در سطح جامعه، دولت تصمیم به افزایش حقوق آنها گرفت و این اقدام لازمی بود که انجام شد.

آصفری خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تعدیل نیروی کارگری دولت می تواند سیاست های تشویقی را برای صنایع کوچک در نظر بگیرد تا آنها را حمایت کرده و از تعدیل نیرو جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام /