دوشنبه 9 مهر 1403

دومین منطقه ویژه علم و فناوری کشور به ثبت رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دومین منطقه ویژه علم و فناوری کشور به ثبت رسید

تهران - ایرنا - دبیرخانه شورای عالی عتف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ثبت دومین منطقه ویژه علم و فناوری در کشور خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه دبیرخانه شورای عالی عتف، منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی (استان آذربایجان شرقی) به عنوان دومین منطقه ویژه علم و فناوری کشور، سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه خود را به ثبت رساند.

دبیرخانه شورای عالی عتف در هجدهمین جلسه این شورا، به منظور راهبری، مدیریت تاسیس و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری، اساسنامه سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری را به تصویب رساند.

این سازمان، وظیفه مطالعه تاسیس، مدیریت و توسعه منطقه ذیربط را برعهده خواهد داشت.

بر این اساس مقرر شد استان های دارای مجوز منطقه ویژه ضمن مشخص کردن سهامداران و میزان سهام آنها، اساسنامه سازمان عامل استقرار خود را در استان ثبت کنند.

پس از ثبت سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه ربع رشیدی، احکام جدید اعضای هیات اجرایی توسط منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مسعود برومند، دبیرکل شورای عالی عتف صادر شد تا ضمن شروع به کار سازمان عامل استقرار، هیات اجرایی استان آذربایجان شرقی نیز جلسات خود را آغاز کند.

مناطق ویژه علم و فناوری به منظور هم افزایی عناصر موثر علم و فناوری در ایجاد جامعه دانایی محور و ارتقای فناوری در استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، یزد و بوشهر تاسیس شد.

هیأت اجرایی به منظور هماهنگی، نظارت، مدیریت تاسیس و توسعه مناطق ویژه و نظارت بر عملکرد سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه در سطح استان به ریاست استاندار تشکیل می شود.

پیش از این منطقه ویژه علم و فناوری یزد به ثبت رسیده بود.

*س_برچسب‌ها_س*