جمعه 13 مهر 1403

دوچرخه‌سوار زنجانی در مسابقات جهانی بلژیک فخرآفرین شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دوچرخه‌سوار زنجانی در مسابقات جهانی بلژیک فخرآفرین شد

زنجان - ایرنا - رییس هیات دوچرخه سواری استان زنجان، گفت: مهدی محمدی که به عنوان تنها نماینده دوچرخه سواری معلولان ایران، عازم رقابت‌های کاپ جهانی بلژیک شده بود با نشان دادن توانمندی بالای خود برای کشور و استان فخرآفرین شد.

فرهاد عصفوری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این دوچرخه سوار شایسته و مجرب زنجانی در این مسابقات که جمعه /17 اردیبهشت ماه جاری / با حضور قهرمانان جهانی این رشته ورزشی برگزار شد، توانست نتیجه خوب و قابل قبولی را داشته باشد که این درخور تقدیر و تحسین است.

وی، اظهار داشت: محمدی در رنکینگ 18 دوچرخه سوار معلول اول دنیا در کلاس C5 توانست به ترتیب رنکینگ های جهانی نفر 11، 14، 15، 17 و 18 جهان را پشت سر گذاشته و در جایگاه 18 قرار گیرد.

عصفوری که به عنوان مربی و سرپرست این دوچرخه سوار مطرح زنجانی را در این رقابت های همراهی و هدایت می کرد با بیان اینکه محمدی به خاطر تثبیت سهمیه پارالمپیک 2021 توکیو در مسابقات جهانی بلژیک حاضر شده بود، اظهار داشت: امید است کلکسیون افتخارات این دوچرخه سوار زنجانی با شرکت در رقابت های پارالمپیک توکیو، تکمیل تر شود.

وی افزود: این دوچرخه سوار شایسته زنجانی در بازی‌های پارآسیایی جاکارتا با به دست آوردن نشان برنز در ماده پیست سهمیه کسب کرده بود و در مسابقات بلژیک نیز به دنبال کسب سهمیه در بخش جاده و همچنین ثبت امتیازاتش در رنکینگ جهانی بود.

عصفوری اظهار داشت: طبق ضوابط کمیته ملی پارالمپیک باید یک رکوردگیری نیز انجام شود که محمدی پس از کسب موفقیت در این رکوردگیری نهایی، به بازی های 2021 توکیو اعزام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این ورزشکار صاحب نام زنجانی در ماده تعقیبی انفرادی قهرمان آسیا است و رکوردش در طول چند سال مشخص است بنابری رکورد خود در همین ماده را باید تکرار کند که امید است بهتر از رکوردهای قبلی خود عمل کند.

*س_برچسب‌ها_س*