جمعه 13 مهر 1403

دوچرخه سوار معلول زنجانی راهی مسابقات کاپ جهانی بلژیک شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دوچرخه سوار معلول زنجانی راهی مسابقات کاپ جهانی بلژیک شد

زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، گفت: مهدی محمدی به عنوان تنها نماینده دوچرخه سواری معلولان ایران، عازم رقابت‌های کاپ جهانی بلژیک شد.

غفار امانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این دوچرخه سوار شایسته و توانمند زنجانی به همراه مربی خود "فرهاد عصفوری" عازم این مسابقات شد و امید می رود بتواند با درخشش در این پیکارها، سهمیه پاراالمپیک 2021 توکیو خود را تثبیت کند.

وی اظهار داشت: اگر این دوچرخه سوار زنجانی بتواند در رقابت های کاپ جهانی بلژیک موفق به کسب برتری و ثبت امتیازات خود در رنکینگ جهانی شود در این صورت یک سهمیه دیگر نیز به المپیکی های ورزش زنجان اضافه خواهد شد.

مربی تیم ملی پارا دوچرخه سواری نیز گفت: مسابقات کاپ جهانی پارادوچرخه سواری به منظور کسب سهمیه بازی های پارالمپیک 2021 توکیو قرار بود که طی 2 مرحله برگزار می‌شود که متاسفانه به علت عدم صدور ویزا نتوانستیم در مرحله نخست این رقابت‌ها که 11 اردیبهشت برگزار شد، حضور پیدا کنیم.

فرهاد عصفوری، افزود: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته دریافت ویزا برای شرکت در مرحله دوم این رقابت ها، محقق شد و امیدوارم این دوچرخه سوار توانمند زنجانی که کارنامه درخشان و خوبی نیز در مسابقات مختلف داخلی و برون مرزی دارد بتواند با نشان دادن شایستگی های بالای خود برای بازی های پارالمپیک توکیو کسب سهمیه کند.

وی، اظهار داشت مرحله دوم این پیکارها که در واقع آخرین فرصت برای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک توکیو نیز است روز جمعه /17 اردیبهشت ماه / آغاز می شود که به مدت سه روز نیز ادامه خواهد داشت.

عصفوری، تصریح کرد: این دوچرخه سوار شایسته زنجانی در بازی‌های پارآسیایی جاکارتا با به دست آوردن نشان برنز در ماده پیست سهمیه را به دست آورده است و در مسابقات بلژیک نیز به دنبال کسب سهمیه در بخش جاده و ثبت امتیازاتش در رنکینگ جهانی است که البته پس از این نیز باید در رکوردگیری نهایی که از سوی کمیته ملی پارالمپیک انجام خواهد گرفت شرکت کند و در این صورت، شرایط اعزام به بازی های 2021 توکیو برایش فراهم خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*