جمعه 30 شهریور 1403

دو کاراته‌کا ایران در یک قدمی طلا / تلاش 6 ملی‌پوش برای مدال برنز

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
دو کاراته‌کا ایران در یک قدمی طلا / تلاش 6 ملی‌پوش برای مدال برنز

در پایان روز نخست پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر هانگژو در چین برگزار می شود، 8 نماینده ایران به دیدار نهایی و رده بندی راه یافتند.

در پایان روز نخست پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر هانگژو در چین برگزار می شود، 8 نماینده ایران به دیدار نهایی و رده بندی راه یافتند.

به گزارش خبرنگار مهر، در اولین روز از مسابقات قهرمانی آسیا که از صبح امروز در هانگژو چین آغاز شد، مهدی خدابخشی و صالح اباذری با غلبه بر تمامی حریفان به فینال راه یافتند و طراوت خاکسار، آتوسا گلشادنژاد، مبینا حیدری، شیما آل سعدی، بهمن عسگری و بهنام دهقان زاده به دیدار رده بندی رسیدند.

نتایج کسب شده امروز بدین شرح است:

در وزن 84- کیلوگرم مهدی خدابخشی دور اول با نتیجه 4 بر صفر خودهایر از امارات را شکست داد. در ادامه 5 بر صفر نگوین از ویتنام را برد و به نیمه نهایی رسید. او در نیمه نهایی 6 بر 4 محمد الجعفری از اردن را مغلوب کرد و فینالیست شد.

در وزن 84+ کیلوگرم، صالح اباذری 2 بر صفر آوایس از پاکستان را برد. در مبارزه دوم 2 بر یک اسماتولایو از ازبکستان را شکست داد. در نیمه نهایی 10 بر 7 کانگتونگ از تایلند را مغلوب کرد و دومین فینالیست تیم ایران شد.

طراوت خاکسار در وزن 55- کیلوگرم بانوان پس از قرعه استراحت در دور دوم با نتیجه 10 بر 2 دئا دوینا از اندونزی را مغلوب کرد سپس در هانتی نماینده قزاقستان را از پیش رو برداشت اما در نیمه نهایی 7 بر صفر نتیجه را به تای مای هوآنگ دارنده نشان طلا و نقره آسیا 2021 و 2022 واگذار کرد و راهی رقابت کسب مدال برنز شد. او روز یکشنبه برای کسب نشان برنز باید به مصاف آری شیما از ژاپن برود.

در وزن 61- کیلوگرم نیز آتوسا گلشادنژاد دیگر ملی پوش بانوان پس از قرعه استراحت ابتدا حریف عربستانی خود را 8 بر صفر شکست داد. در دور سوم مقابل ساره العامری دارنده نشان نقره آسیا 2023 از امارات را 5 بر صفر پیروز شد تا در نیمه نهایی به مصاف گانگ لی از چین برود. گلشاد نژاد که تا ثانیه های پایانی رقابت مقابل قهرمان جهان و دارنده برنز المپیک 4 بر یک پیش بود با اخطار داور هانسکو شد و از راهیابی به فینال بازماند. گلشادنژاد روز یکشنبه برای کسب نشان برنز باید با زکیه عدنان دارنده برنز آسیا از مالزی روبرو می شود.

در وزن 55- کیلوگرم، بهنام دهقان زاده در دور اول 9 بر صفر راوی از سریلانکا را برد و راهی نیمه نهایی شد. او در این مرحله 3 بر 2 نتیجه را به زولمان از قزاقستان واگذار کرد و به دیدار رده بندی راه یافت و روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به روی تاتامی می رود.

در وزن 75- کیلوگرم، بهمن عسگری 9 بر یک عیسایا از سنگاپور را از پیش رو برداشت. سپس 6 بر یک مقابل الجناعی از کویت به برتری رسید و در مبارزه سوم 7 بر یک نتیجه را به آژیکانو از قراقستان واگذار کرد و با این نتیجه از راهیابی به فینال بازماند و برای کسب نشان برنز یکشنبه به روی تاتامی خواهد رفت.

در وزن 68- کیلوگرم مبینا حیدری در اولین دیدار 4 بر 2 مقابل وانگ لی از هنگ کنگ نتیجه را واگذار کرد و با راهیابی نماینده هنگ کنگ به فینال، حیدری نیز برای کسب نشان برنز در جدول شانس مجدد به مبارزات ش ادامه می دهد. او در این مرحله 7 بر 2 مقابل زاخبایوا از قزاقستان پیروز شد و راهی دیدار رده بندی شد.

شیما آل سعدی در وزن 68+ کیلوگرم در مبارزه اول 9 بر صفر نتیجه را به نگوئن از ویتنام واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت. او در این گروه بینتی فایزال از مالزی 3 بر صفر برد و راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن 67- کیلوگرم، امیر مهدی زاده 9 بر 5 مقابل العضاری از عربستان شکست خورد و از با راه نیافتن نماینده عربستان به فینال، مهدی زاده نیز از گردونه رقابتها کنار رفت.

در وزن 50- کیلوگرم، سارا بهمنیار در دیدار نخست نتیجه را به وانگ از چین واگذار کرد و با شکست این کاراته کا، بهمنیار از راهیابی به جدول شانس مجدد باز ماند.

پوریا اقدسی 3 بر 2 مقابل دوک‌چووان از ویتنام شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.

گفتنی است؛ دیدار رده بندی و فینال مسابقات قهرمانی آسیا روز یکشنبه یک مهرماه برگزار خواهد شد.{کد خبر: 100001259}