دکههای مطبوعاتی در سمنان برای کمک به اقتصاد رسانهها افزایش یابد
سمنان - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: کمبود دکه مطبوعاتی در استان وجود دارد و این دکهها باید به عنوان یک مطالبه برای کمک به چرخه اقتصادی مطبوعات افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز چهارشنبه در نشست گرامیداشت اصحاب رسانه به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار در سالن اجتماعات یادگار امام استانداری سمنان ابراز داشت: 30 دکه فروش مطبوعات در استان سمنان وجود دارد که سهم سمنان از این دکهها صفر است. وی ادامه داد: ایجاد دکه مطبوعاتی علاوه بر اشتغالزایی به اقتصاد مطبوعات نیز کمک خواهد کرد. وی بیان کرد: سه روزنامه، 13 هفتهنامه، پنج دو هفتهنامه، 28 فصل نامه، 14 نمایندگی خبرگزاری، 18 پایگاه خبری دارای مجوز و 36 نمایندگی نشریات سراسری در استان سمنان وجود دارد. فلاح با بیان اینکه تحقق سمنان به عنوان پایتخت کتاب نیازمند توجه است، تصریح کرد: اصحاب رسانه و مسولان استانی برای تحقق این راهبرد کمک کنند. وی یادآور شد: در محورهای هشتگانه توسعه استان سمنان جایگاهی برای فرهنگ تعریف نشده و انتظار میرود یک بازنگری در این زمینه انجام شود. وی افزود: دولت به بخش اقتصاد تسهیلات با نرخ 14 درصد یارانه میدهد، اما در بخش فرهنگ تسهیلات اشتغال با نرخ 16 درصد پرداخت میشود و برای کمک به فعالان عرصه هنر و فرهنگ باید تلاش شود حمایتها افزایش یابد. فلاح خاطرنشان کرد: تنها 160 بنگاه فرهنگی استان سمنان برای دریافت تسهیلات مشاغل آسیبدیده از کرونا در سامانه کارا ثبت نام کردند و نرخ سود این تسهیلات امکان استفاده را محدود کرده است. وی اضافه کرد: اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه با شیوع کرونا بیش از بخشهای دیگر متحمل مشکل شدند و لازم است دولت کمک به فعالان این عرصه خاص بیبیند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: فعالان عرصه رسانه با درک شرایط و اهمیت امیدافزایی در جامعه با صلابت به کار خود ادامه میدهند و لازم است مسوولان نیز برای حل مشکلات این قشر توجه ویژه داشته باشند. هفدم مرداد سالروز شهادت شهید صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است.
*س_برچسبها_س*