چهارشنبه 18 مهر 1403

دیدار با هنرمند پیشکسوت استان گلستان / چهره‌های ماندگار صنایع‌دستی، تاریخ شفاهی هر استان هستند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
دیدار با هنرمند پیشکسوت استان گلستان / چهره‌های ماندگار صنایع‌دستی، تاریخ شفاهی هر استان هستند

به‌گزارش خبرگزاری فارس، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز شنبه 30 اردیبهشت‌ماه 1402 در دیدار با هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی در روستای زیارت شهرستان گرگان گفت: هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی همانند گنجینه‌های زنده هستند که نشان از ظرفیت‌های بی‌بدیل هر منطقه در بخش صنایع‌دستی هستند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور تأکید کرد: پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار صنایع‌دستی، تاریخ شفاهی هر استان هستند که نیاز است برای حفظ خاطرات و تجربه‌های این میراث ناملموس، از بخش‌های مختلف زندگی و فعالیتشان تولید محتوا شود تا مستندات آن برای آیندگان به یادگار بماند. او با اشاره به این‌که تاکنون بانک اطلاعاتی درستی از مشاهیر و چهره‌های ماندگار حوزه صنایع‌دستی گردآوری نشده است، خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد بانک اطلاعاتی از مشاهیر و چهره‌های ماندگار صنایع‌دستی کشور هستیم تا علاوه بر برنامه‌ریزی مناسب برای این حوزه بتوانیم حمایت‌های مختص چهره‌های ماندگار و افراد شاخص را در مسیر صحیح اختصاص دهیم. رحیمه رحیمی معروف به خاله رحیمه 70 ساله، متولد روستای زیارت شهرستان گرگان در استان گلستان و استاد هنر جاجیم‌بافی و نگه‌دارنده این هنر اصیل است. مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به‌منظور حضور در آیین پاسداشت ثبت جهانی سوزن‌دوزی ترکمن و جنگل‌های هیرکانی و جشن ثبت هزارمین اثر استان گلستان در فهرست آثار ملی روز گذشته جمعه 29 اردیبهشت‌ماه 1402 از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد استان شد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی هنرهای سنتی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است