پنج‌شنبه 3 آبان 1403

دیدار مهم شویگو با اسد | محاسبات منطقه ای تغییر می کند؟

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
دیدار مهم شویگو با اسد | محاسبات منطقه ای تغییر می کند؟

در راستای تقویت روابط میان سوریه و روسیه، «بشار اسد» با «سرگئی شویگو»، دبیر شورای امنیت روسیه، دیدار کرد. در این ملاقات، رئیس‌جمهور سوریه و دبیر شورای امنیت روسیه به بحث و تبادل نظر درباره روابط دوجانبه دو کشور پرداختند.

طبق اعلام ریاست‌جمهوری سوریه از طریق حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، بشار اسد روز دوشنبه با سرگئی شویگو دیدار کرد.

نهاد ریاست‌جمهوری سوریه اعلام کرد که در این دیدار، رئیس‌جمهور و شویگو درباره موضوعات مختلفی از جمله امنیت، مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، روابط دوجانبه سوریه و روسیه و راه‌های تقویت این روابط به منظور تأمین منافع دو کشور گفتگو کردند. طبق گزارش المیادین، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در دیدار با اسد در 25 ژوئیه تاکید کرده بود اوضاع در خاورمیانه به طور فزاینده‌ای متشنج می‌شود و رایزنی‌هایش با رئیس جمهور سوریه فرصتی برای گفت‌وگو درباره همه تحولات و سناریوهای احتمالی است.

وی در عین حال تاکید کرد که فرصت‌های امیدوارکننده‌ای برای روابط اقتصادی و تجاری بین سوریه و روسیه وجود دارد. پوتین در دیدار قبلی در مسکو در مارس سال گذشته میلادی نیز تاکید کرد که به لطف تلاش‌های مشترک 2 کشور، نتایج مهمی در مبارزه با تروریسم بین‌المللی به دست آمده است.

ولادیمیر پوتین در این دیدار گفت: به لطف تلاش‌های مشترک ما و مشارکت قاطع نیروهای مسلح روسیه در سوریه، نتایج مهمی در مبارزه با تروریسم به دست آمده است که این امر باعث می‌شود وضعیت داخلی، از نظر اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شاهد ثبات باشد.