جمعه 21 اردیبهشت 1403

دیدار وزیر خارجه ترکیه با رئیس جمهور عراق

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

ه گزارش خبرگزاری اقتصادایران، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه در بغداد با «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق دیدار کرد.

فیدان پیش از دیدار با رئیس جمهور عراق با «فؤاد حسین» همتای عراقی خود دیدار و درباره خشکسالی، کم آبی و موضوع امنیت گفت‌وگو کرد.

دفتر رسانه‌ای رئیس جمهور عراق اعلام کرد که رشید در این دیدار که در کاخ بغداد برگزار شد، بر عمق روابط تاریخی دو کشور و اهمیت تلاش برای تقویت و توسعه این روابط و گسترش افق‌های همکاری در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، محیط زیست و آب و انرژی به نفع ملت‌های عراق و ترکیه تأکید کرد. رشید در این دیدار بر اهمیت حصول توافقات دو کشور درباره دستیابی به سهم عادلانه و کافی آب برای برطرف کردن نیازهای ضروری ملت عراق تأکید کرد و گفت که این کشور از بحران شدید آب به ویژه در سایه کاهش جریان آب‌های فرامرزی رودخانه‌های دجله و فرات، رنج می‌برد که این امر زندگی عراقی‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

وزیر خارجه ترکیه نیز بر علاقه‌مندی کشورش برای پیدا کردن راه‌حل‌های ریشه‌ای مشکل آب و پیگیری مستمر دولت آن برای برطرف کردن کمبود آب عراق تأکید و ابراز امیدواری کرد که نشست مشترکی بین کارشناسان دو کشور جهت دستیابی به راه‌حل‌های واقعی برگزار شود.

وی افزود که کشورش به حمایت از تلاش‌های عراق برای تحکیم امنیت و ثبات آن پایبند است.