پنج‌شنبه 12 مهر 1403

رئیس جمهور: روابط ایران و قطر ممتاز و رو به گسترش است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
رئیس جمهور: روابط ایران و قطر ممتاز و رو به گسترش است

رئیس جمهور روابط ایران و قطر را ممتاز و رو به گسترش توصیف کرد و گفت: در مسیر تفاهمات و توافقات صورت گرفته میان دو کشور، طرح احداث تونل ارتباطی میان دو کشور که در فاز مطالعاتی است، بسیار جالب توجه و حائز اهمیت است که امیدواریم در این دوره با مشارکت و همکاری مستمر، آن را به مرحله اجرا برسانیم.

دکتر مسعود پزشکیان در نشست هیات‌های عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و قطر که عصر چهارشنبه 11 مهر 1403 در دوحه برگزار شد، با بیان اینکه تحقق طرح اتحادیه کشور‌های اسلامی موجب ایجاد زمینه‌ها و فرصت‌های بسیاری برای تبادل ظرفیت‌ها در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی میان دو کشور خواهد شد، افزود: در این راستا قطر از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای نقش‌آفرینی در تحقق این طرح بسیار مهم برخوردار است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به بحران‌آفرینی و تنش‌زایی رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد و گفت: این رژیم ثابت کرده در جنایت و آدمکشی هیچ حد توقفی ندارد و اقدام نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در هدف قرار دادن اهداف نظامی و امنیتی این رژیم پاسخی به استمرار جنایات و اقدامات سبوعانه آنها بود.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز در این نشست با تاکید بر روابط بسیار خوب و رو به توسعه دو کشور گفت: ایران و قطر از دیر باز روابط بسیار خوبی با یکدیگر داشته‌اند که به رغم ارتقای سطح این روابط در سال‌های اخیر، هنوز به هدف‌گذاری‌های مورد نظر میان دو کشور نرسیده‌ایم.

امیر قطر با اشاره به هماهنگی و همکاری دوجانبه و منطقه‌ای با ایران تاکید کرد: ما تلاش خواهیم کرد با تشکیل کمیسیون‌های مشترک دو کشور تعاملات و تبادلات دو کشور را به میزان هدف‌گذاری شده برسانیم.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه و لبنان نیز اشاره کرد و گفت: اقدام جنایتکارانه این رژیم در ترور شهید هنیه در نخستین روز آغاز به کار دولت جنابعالی نشانه مسلمی از آتش‌افروزی و هدف این رژیم برای از بین بردن تلاش‌ها در استقرار صلح و امنیت در منطقه بود. ما به توطئه‌های این رژیم به خوبی واقفیم و در عین حال برای جلوگیری از گسترش بحران و جنگ در منطقه به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد.