سه‌شنبه 17 مهر 1403

رئیس دانشگاه تهران باید با دید ملی و فراجناحی انتخاب شود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
رئیس دانشگاه تهران باید با دید ملی و فراجناحی انتخاب شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران خطاب به سرپرست دانشگاه در خصوص شفافیت سازوکار کمیته دانشگاهیان برای پیشنهاد گزینه‌های ریاست نامه‌ای نوشتند. در متن این نامه آمده است: دانشگاه تهران باید از سیاست‌زدگی و جناحی شدن انتصابات خودداری کند و ریاست آن باید با دید ملی و فراتر از جناح‌ها انتخاب شود تا به رشد و تعالی دانشگاه و دانشجو کمک کند. اهمیت...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران خطاب به سرپرست دانشگاه در خصوص شفافیت سازوکار کمیته دانشگاهیان برای پیشنهاد گزینه‌های ریاست نامه‌ای نوشتند.

در متن این نامه آمده است:

دانشگاه تهران باید از سیاست‌زدگی و جناحی شدن انتصابات خودداری کند و ریاست آن باید با دید ملی و فراتر از جناح‌ها انتخاب شود تا به رشد و تعالی دانشگاه و دانشجو کمک کند. اهمیت این موضوع با توجه به نقش دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر و مرجع علمی کشور بیش از پیش نمایان می‌شود. ضروری است که سازوکار حضور و اظهارنظر نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در انتخاب رئیس دانشگاه به شکل رسمی و شفاف فراهم شود. دانشجویان به عنوان اصلی‌ترین ذی‌نفعان دانشگاه باید در فرآیند‌های تصمیم‌گیری مشارکت داشته باشند تا از تصمیمات غیرشفاف و پشت‌پرده جلوگیری شود. تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران انتظار دارند که پاسخ شفافی از جناب‌عالی در این زمینه دریافت کنند، چه در یک جلسه رسمی و چه به شکل عمومی با قابلیت انتشار. این امر نشان‌دهنده تعهد به شفافیت و در نظر گرفتن همه سلایق دانشجویی است.

رئیس دانشگاه تهران باید با دید ملی و فراجناحی انتخاب شود 2
رئیس دانشگاه تهران باید با دید ملی و فراجناحی انتخاب شود 3