یک‌شنبه 6 آبان 1403

رئیس سازمان حج و زیارت برای برقراری سفرهای زیارتی، به سوریه رفت

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
رئیس سازمان حج و زیارت برای برقراری سفرهای زیارتی، به سوریه رفت

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، پس از پیگیری‌های خبرگزاری فارس برای برقراری سفرهای زیارتی به سوریه که بیش از چهار ماه متوقف شده است، مسئولان سازمان حج و زیارت به سوریه سفر کردند تا روند از سرگیری سفرهای زیارتی به سوریه را بررسی کنند.

البته به گفته حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت مشکل اصلی در برقرار نشدن سفرهای زیارتی به سوریه تأمین پرواز و موافقت نکردن ایرلاین‌ها با اعزام زائران به سوریه است. (اینجا بخوانید)

با این وجود، همان طور که سال گذشته رئیس وقت سازمان حج و زیارت در سفر به سوریه در تفاهم‌نامه‌ای مجوز پرواز سایر ایرلاین‌های ایرانی به جز ماهان را به فرودگاه دمشق گرفته بود، در این سفر قرار است علاوه بر پیگیری این موضوع، امنیت و سلامت زائران و همچنین تسهیل سفر زائران به این کشور مطرح شود.

سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت که به دمشق سفر کرده است، پس از حضور در این کشور مورد استقبال سفیر کشورمان در سوریه، معاون وزیر گردشگری سوریه و مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در سوریه قرار گرفت.

به گزارش فارس، سال گذشته رئیس وقت حج و زیارت کشورمان در تفاهم‌نامه‌ای با مسئولان سوری مجوز زیارت سالانه 100 هزار ایرانی به دمشق را گرفت و از دی‌ماه سال 1400 نخستین کاروان رسمی به سوریه پس از یک دهه به زیارت حرم حضرت زینب و رقیه سلام الله علیهما مشرف شد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سوریه

سازمان حج و زیارت

سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت اعزام زائران حرم حضرت زینب برقراری سفر سوریه این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
رئیس سازمان حج و زیارت برای برقراری سفرهای زیارتی، به سوریه رفت 2
رئیس سازمان حج و زیارت برای برقراری سفرهای زیارتی، به سوریه رفت 3