چهارشنبه 13 تیر 1403

رادیو برنامه‌ای تخصصی برای «خودرو» ساخت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رادیو برنامه‌ای تخصصی برای «خودرو» ساخت

«صفر تا صد» عنوان برنامه‌ای است که به منظور بررسی و تحلیل فرصت‌ها و چالش‌های صنعت خودرو از تولید تا مصرف روی آنتن رادیو اقتصاد می‌رود.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اسماعیل علی‌پناه تهیه‌کننده رادیو اقتصاد با اشاره به راه‌اندازی برنامه «صفر تا صد» در حوزه تخصصی خودرو گفت: این برنامه نگاهی علمی و کارشناسانه به بخش‌های مختلف صنعت خودروسازی به عنوان یکی از عوامل اصلی توسعه اقتصادی و جزو اساسی‌ترین شاخص‌های توسعه اجتماعی دارد و سعی می‌کند جایگاه و عملکرد خودروسازان داخلی را همگام با صنعت خودرو در جهان ارزیابی کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما در برنامه طرح و انتقال مطالبه‌های مردمی به بخش‌های تصمیم‌ساز در حوزه خودرو، شفاف‌سازی فرصت‌ها و چالش‌های این صنعت و همچنین معرفی آخرین دستاوردهای فناورانه صنایع خودروسازی در جهان است؛ که البته به راهکارهای ارتقاء و توسعه صنعت خودروسازی نیز پرداخته خواهد شد.

علی پناه در توضیح محتوای برنامه افزود: مجله تحلیلی «صفر تا صد» با دستمایه قرار دادن فناوری‌های روز جهان در صنعت خودروسازی و صنایع وابسته، به نقد و بررسی تولیدات این صنعت در کشور می‌پردازد. در این راستا ظرفیت‌های فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و تکنولوژی‌های داخلی در دسترس و قابل بهره‌برداری در این صنعت معرفی خواهند شد؛ معرفی استانداردهای جهانی در کیفیت تولید قطعات، چالش‌های تنظیم‌گری ایمنی خودرو در ایران، اهمیت تنوع محصول مطابق با نیاز مصرف کننده، عوامل مؤثر بر قیمت خودرو و روش‌های فروش، از دیگر محورهای موضوعی این برنامه است.

شروع دوباره مناظره‌ها در رادیو از فردا

تهیه کننده رادیو اقتصاد با تأکید بر برجسته بودن رویکرد مطالبه در برنامه گفت: تعهدات خودروسازان در قبال حقوق مصرف‌کننده از فروش تا خدمات پس از فروش و نحوه مشارکت صنایع این حوزه در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی، نیز از مباحث پیش‌بینی شده در برنامه است. همچنین سهم سیاست‌گذاری‌ها، قوانین، نهادها و سازمان ها در چالش‌های صنایع خودروساز بازتاب داده می‌شود.

علی پناه با اشاره به ساختار متنوع برنامه اضافه کرد: از بخش‌های ثابت برنامه آیتم «ماشین باز» است که تاریخچه فناوری‌های مرتبط با صنعت خودرو سیر تکاملی آنها را مورد توجه قرار می‌دهد؛ «چراغ روشن» شامل گزارشی از آمار تصادفات به همراه نکات هشداردهنده برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است و «ماشینو» آموزش های کاربردی جهت نگهداری و امنیت بهتر خودرو را ارائه می‌دهد.

«صفر تا صد» به تهیه‌کنندگی اسماعیل علی‌پناه دوشنبه‌ها ساعت 10 صبح به مدت 50 دقیقه روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.