چهارشنبه 13 تیر 1403

"رامک" در نخستین جشنواره پنیر ایران خوش درخشید

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
"رامک" در نخستین جشنواره پنیر ایران خوش درخشید

نخستین جشنواره پنیر ایران از سوی انجمن لبنی با حضور برندهای بزرگ و معتبر این حوزه واقع در برج میلاد تهران برگزار شد.

از جمله مهمترین برندهای شرکت کننده در این جشنواره، شرکت رامک بود که با ارائه بازی و تعامل با بازدیدکنندگان، خاص ترین و شادترین غرفه جشنواره پنیر شد. قائم مقام شرکت فراورده‌های لبنی رامک در حاشیه این جشنواره بیان کرد: محصولات متنوع و جدید این شرکت در نخستین جشنواره پنیر ایران معرفی شده اند.

مهدی حجازی گفت: با توجه به این که سرانه مصرف لبنیات در ایران کمتر از نصف استاندارد جهانی یعنی 160 کیلوگرم سرانه مصرف جهانی است، مهم ترین هدف ما از حضور در این جشنواره کمک به ارتقای سرانه مصرف لبنیات به خصوص پنیر است.

وی یادآور شد: متاسفانه سرانه مصرف پنیر طی سالیان اخیر به دلیل تورم و افزایش قیمت‌ها به کمتر از 6 کیلوگرم رسیده، این در حالی است که این رقم در دنیا نزدیک به 30 کیلوگرم است.

به گفته حجازی، بحث فرهنگ سازی و آشنایی با انواع پنیر و استفاده از پنیر به عنوان غذای کامل که دارای ارزش غذایی بالایی از نظر کلسیم و پروتئین است یکی دیگر از مهم ترین اهداف ما برای حضور در این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه در شرکت فراورده های لبنی رامک بالغ بر 40 محصول پنیر تولید می شود گفت: بابت دو نوع آن ثبت اختراع داریم که یکی از آن‌ها دو برابر نسبت به پنیرهای لبنه و خامه‌ای دارای پروتئین و کلسیم بیشتری است.

قائم مقام شرکت فراورده های لبنی رامک اظهار داشت: بخش تحقیق و توسعه ما توانست با اهتمام ویژه ای به نتیجه مطلوب برای تولید پنیر خاص 2ژو برسد به طوری که پنیر بسیار مناسبی برای کودکان و سالمندان است و با وجود دو برابر شدن کلسیم، چربی کمتری نیز دارد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از محصولات منحصربفرد ما پنیر شیرازی است که نمک کمتری داشته و بافت بسیار مناسبی دارد.

قائم مقام شرکت فراورده‌های لبنی رامک در خصوص سهم بازار رامک در کشور گفت: در جنوب کشور با توجه به خواستگاه رامک، سهم بازار 15 درصدی داریم اما در مجموع در کشور 6 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده‌ایم.

توسعه و تنوع تولید پنیر، یکی از استراتژی های اصلی رامک

معاونت فروش شرکت رامک گفت: هدف اصلی ما از شرکت در این جشنواره آگاهی بخشی به مردم به ویژه جمعیت تهران و برندسازی است.

بر اساس این گزارش رحیم پورمحمد در حاشیه نخستین جشنواره پنیر با بیان اینکه تمرکز اصلی ما بر پنیر است زیرا جزو تولیدکنندگان اصلی پنیر هستیم افزود: معمولا کالاهایی مانند ماست یا شیر را همه می توانند وارد شوند اما پنیر جزو تولیداتی است که باید خلاقیت و نوآوری در آن بسیار مهم باشد و هر شرکتی وارد تولید پنیر نمی شود.

پورمحمد در خصوص سختی های تولید پنیر گفت: تکنولوژی تولید این محصول و همچنین هزینه دستگاههای تولید پنیر بسیار گران و فرمولاسیون آن به گونه ای است که هر تولیدکننده ای نمی تواند وارد این عرصه شود در واقع به دلیل نوآوری در تولید پنیر، شرکتهای صاحب سبک سمت آن می روند.

وی در خصوص سطح رقابت در این حوزه بیان کرد: به دلیل تنوع بسیار زیاد این محصول رقابت شدید است. برخی پنیرها مثل پنیرهای مدادی یا انواع دیپ، بیشتر برای مزه هستند و نیاز به آگاهی دادن به مصرف کنندگان در این زمینه می باشد.

بازار تهران برای رامک بسیار مهم است و شاید کمی هم با تاخیر این حوزه را شروع کرده باشیم، تهران جزو بازارهای اصلی ما هست و حدود دو سال است که بر این بازار تمرکز کرده ایم و بنا داریم تا با شرکت در چنین جشنواره هایی آگاهی بخشی به مصرف کننده را افزایش دهیم.

وی در خصوص برنامه های آینده رامک می گوید: یکی از برنامه های آینده ما توسعه بازار و توسعه و تنوع محصول بخصوص محصول پنیر است. برای توسعه بازار در حوزه شمال، غرب کشور و همچنین تهران قصد داریم ظرفیت تولید را افزایش دهیم و با رفتن به مغازه ها به اشکال مختلف خود را با ذهن مصرف کننده نزدیک کنیم.

محبوب شدن نه فقط معروف بودن، هدف اصلی رامک

بر اساس این گزارش مدیر روابط عمومی شرکت رامک نیز در حاشیه برگزاری این جشنواره با اشاره به محدودیتهای این حوزه می گوید: با توجه به محدودیتهایی که در صنعت و تولید وجود دارد اما تمام تلاش رامک این است که برندی محبوب باشد تا معروف.

احسان روشن پرتو درخصوص محبوبیت یک برند می افزاید: محبوب یعنی وارد شدن درقلب مخاطب نه فقط در ذهن؛ با ورود به قلب مصرف کننده می توان محبوبیت یافت نه فقط معروف شد. به اعتقاد من بزرگی به معنای وسعت و در عرصه جغرافیا آنچنان جذاب نباشد اما تاثیرگذاری در دل مخاطب بسیار حائز اهمیت بوده و این راهی است که رامک در پیش گرفته و با تلاش فراوان در حال طی کردن آن است.

وی با اشاره به شعار رامک (دوست بزرگ و کوچک) می افزاید: منظور افراد کوچک و کم سن و سال نیست بلکه منظور تمامی حوزه ها از انسان گرفته تا محیط زیست، حیوانات و در کل جهان هستی برای رامک مهم است.

رامک، غرفه متفاوت جشنواره پنیر

رامک با معرفی برخی محصولات پنیری خود در این جشنواره شرکت کرده و نسبت به غرفه های دیگر متمایز است. برگزاری بازی و سرگرمی به ویژه برای کودکان و نوجوانان غرفه رامک را با سیل عظیمی از مخاطبان بزرگ و‌کوچک روبه رو کرده است.

سرپرست تبلیغات رامک نیز در حاشیه این جشنواره به وجه تمایز رامک با سایر برندهای دیگر پرداخته و می گوید: در جشنواره پنیر سعی کردیم از طریق بازی به معرفی محصولاتمان بپردازیم. در این جشنواره محصولات جدید رامک با نام پنیرهای مدادی و گیس بافت نیز معرفی شد که در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

امید حسینی می افزاید: شروع بازی ها با پنیر پیتزا بود زیرا محصولی است مورد توجه قشر جوان و برای ارائه آن مشابه بازی Angry bird توپی ترتیب دادیم که از طریق کش اهداف مشخص شده را هدف قرار دهد به نوعی نماد کش سانی پنیر پیتزا باشد.

وی بیان کرد: بازی دوم بازی پنیر خامه ای است. این پنیر نیز مورد توجه نسل جوان است و به صورت بازی گلف سعی کردیم به معرفی محصول بپردازیم و سطح میدان گلف را هم به صورت سطح پنیرخامه ای در آوردیم.

حسینی در ادامه به محصولی با عنوان دیپ پنیر اشاره کرده و می گوید: این محصول را به تازگی لانچ کرده ایم و در این جشنواره از طریق یک بازی تعاملی به معرفی آن پرداختیم.

بر اساس این گزارش محصول خاص رامک، پنیر شیرازی است که نسبت به مابقی پنیرها متفاوت است. به گفته حسینی بافت آن در عین برش پذیری نرم بوده و طعم ملایم شیری دارد. معرفی این محصول از طریق بازی بسکتبال با توپ مکعبی هندوانه ای و تور با سطع مقطع مربعی انجام شد.

برای معرفی پنیر بف که یکی از محصولات محبوب شرکت رامک است بازی دیجیتال در نظر گرفته شد. همچنین محصول دیگر رامک پنیر لبنه 2ژو است که دو برابر کلسیم و پروتئین نسبت به پنیرهای خامه ای و لبنه دارد.

وی می افزاید: در دنیا یکی از راه های تعامل با مخاطب و جذب آن بازی و سرگرمی می باشد که بسیاری از برندها از این شیوه ی تاثیرگذار استفاده می کنند و در این مسیر قطعا در آینده برنامه های متنوع تری را از رامک خواهد دید.

"رامک" در نخستین جشنواره پنیر ایران خوش درخشید 2