پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

راهبرد توسعه دیاثت

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش مشرق، احمدحسین شریفی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم مطلبی با عنوان راهبرد توسعه دیاثت را در کانال خود در ایتا منتشر کرد و نوشت:

دیدم که یکی از سلاطین و اسطوره‌های قدیمی فوتبال کشورمان که بعضاً مشهور به داشتن مرکز خیریه و حسینیه (!) و... بوده و هست، تصویر نیمه برهنه همسر و دختران خود را در شبکه‌های مجازی به نمایش گذاشته است! و به این کار خود هم افتخار کرده است!

از این حجم بی‌حیایی و بی‌غیرتی و حاکمیت نفسانیت، آن هم در ماه مبارک رمضان (که به تعبیر پیامبر اکرم (ص) شیاطین در غل و زنجیرند)، دلم گرفت!

بپذیریم که دشمن در پروژه غیرت‌زدایی و حیاسوزی و «توسعه دیاثت» بسیار موفق بوده است!

باید از فرد و جامعه‌ای که به گناه و بی‌حیایی و بی‌غیرتی افتخار کند، ترسید! اگر مؤمنان به طور جدی به وظیفه نهی از منکر عمل نکنند، به طور قطع و یقین آینده دردناک و عذاب‌آلودی در پیش خواهیم داشت.

خدای متعال می‌فرماید:

«لُعِنَ الَذِینَ کفَرُوا مِن بَنِی اِسرائِیلَ عَلی لِسانِ داوُدَ وَ عِیسَی ابنِ مَریمَ ذلِک بِما عَصَوا وَ کانُوا یعتَدُونَ* کانُوا لا یتَناهَونَ عَن مُنکر فَعَلُوهُ لَبِئسَ ما کانُوا یفعَلُونَ؛ (مائده، 78-79) از بنی اسرائیل آنان که کافر شدند، بر زبان داوود و عیسی بن مریم لعن و نفرین شدند، این بدان جهت بود که گناه می‌کردند و تجاوز می‌نمودند. آنها از منکراتی که انجام می‌دادند یکدیگر را نهی نمی کردند. چه بدکاری پیشه ساخته بودند.»

پیامبر اکرم (ص) فرمودند:

اِذَا أُمَتِی تَوَاکلَتِ الأَمرَ بِالمَعرُوفِ وَ النَهی عَنِ المُنکرِ فَلتَأذَن بِوِقَاع مِنَ اللَهِ تَعَالَی؛ زمانی که امت من امر به معروف و نهی از منکر را به یکدیگر واگذارند، (یعنی هر کس سکوت کند به انتظار اینکه گروهی خاص و یا دیگران امر به معروف و نهی از منکر کند و در نتیجه هیچ کس قیام نکند) باید آماده پذیرش عذاب و هلاکت خداوند باشند.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.