جمعه 13 مهر 1403

راهداری لرستان برای انجام پروژه ها برنامه زمان بندی مشخص کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
راهداری لرستان برای انجام پروژه ها برنامه زمان بندی مشخص کند

بروجرد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: راهداری برای انجام پروژه ها باید برنامه زمان بندی مشخص کند تا بتواند اقدامات موثر را در حوزه راه انجام دهد.

گودرز امیری روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک لرستان که در فرمانداری بروجرد برگزار شد افزود: راهداری با ارائه برنامه زمانبندی می تواند اقدام به اجرای پروژه ها نماید که پروژه زیرگذر پادگان مهندسی بروجرد چند ماه است که برنامه ریزی شده اما عملا اقدامی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: مسئولیت احداث زیر گذر پادگان مهندسی بروجرد با راهداری است و باید مدیریت دقیق را انجام دهد و عملیات اجرایی این پروژه باید از 20 خرداد ماه اجرا شود.

امیری اظهار داشت: راهداری باید هماهنگی لازم را با دستگاه های خدمات رسان مانند ادارات گاز و مخابرات داشته باشد تا طبق برنامه زمانی که راهداری ارائه می دهد تاسیسات را انجام دهند.

معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به کمربندی بروجرد گفت: رفع مشکلات فنی در حوزه کمربندی بروجرد باید بین شهرداری و راهداری تقسیم شود و هزینه های برآورد شده باید به صورت برابر بین شهرداری و راهداری تقسیم شود.

وی بیان کرد: مدیریت کمربندی با شهرداری است ولی هزینه های انجام شده با شهرداری و راهداری تقسیم می شود.

امیری با تاکید بر این که بدون برنامه کاری انجام نمی شود افزود: امیدی به راهداری برای احداث زیرگذر پادگان مهندسی بروجرد نیست، راهداری آمادگی شروع کار را ندارد در حالی که باید برنامه زمانی ارائه دهد چرا که بدون برنامه نمی شود کاری انجام داد.

معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به نصب علائم راهنمایی رانندگی در جاده ها گفت: تاکنون صدها بار با مدیران راهداری کشور رایزنی شده تا علائم رانندگی و نصب دوربین در این محورها در دستور کار قرار گیرد و اعلام کرده اند که هیچ مشکلی برای دادن امکانات ندارند ولی متاسفانه در این راستا راهداری هیچ کاری انجام نمی دهد.

دبیر شورای ترافیک لرستان گفت: در استان لرستان 44 نقطه حادثه خیز وجود دارد که از این تعداد 11 نقطه حادثه خیز مربوط به بروجرد است.

حمیدرضا کشاورز روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک استان لرستان که در فرمانداری بروجرد برگزار شد افزود: سال گذشته 59 فقره تصادفات منجر به فوت در استان لرستان به وقوع پیوست.

وی با اشاره به آمار تصادفات در شهرستان بروجرد اضافه کرد: سال گذشته آمار تصادفات در شهرستان بروجرد 38 درصد کاهش یافته و 689 مورد تصادف جرحی رخ داده است.

کشاورز بیان کرد: پارسال بیشترین تصادفات بروجرد در محور کمربندی با 41 فقره تصادف و خیابان تختی با 31 فقره تصادف بوده و بعد از این دو نقطه در منطقه علی آباد نیز تصادفات زیادی رخ داده است.

دبیر شورای ترافیک لرستان گفت: طی سال 98 تعداد 23 هزار و 419 فقره تصادف در استان رخ داده که از این تعداد پنج هزار و 751 فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در شهرستان بروجرد بوده است.

کشاورز تصریح کرد: طرح تابستانی در جاده های استان لرستان با اجرای پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا اجرا می شود.

وی با اشاره به این که اتوبوس درون شهری حق خروج از شهر ندارند افزود: علاوه بر این مورد، تردد اتوبوس های برون شهری هم بدون مجوز راهداری ممنوع است.

کشاورز اظهار داشت: هماهنگی های لازم بین عوامل شهرداری و راهداری، پلیس راهور، پلیس راه، مراکز فوریت های پزشکی، آتش نشانی و هلا ل احمر برای امداد رسانی به مسافران تابستانی صورت گرفته تا بتوانند خدمات لازم و مورد نیاز را در صورت نیاز ارائه دهند.

*س_برچسب‌ها_س*