شنبه 7 مهر 1403

راه اندازای شهرک ویژه صنوف در کرج ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
راه اندازای شهرک ویژه صنوف در کرج ضروری است

کرج - ایرنا - معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: راه اندازی شهرک ویژه صنوف برای ساماندهی مشاغل صنعتی و خدماتی و رونق اقتصادی در این شهرستان ضروری است.

غفور قاسم پور شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه ساماندهی صنوف و مشاغل کارگاهی مزاحم در شهرستان کرج افزود: از بین 25 رسته از مشاغل صنفی، بیش از10 واحد صنفی در شهرستان کرج احصاء شده که باید به یک محل پیش بینی شده جابجا و انتقال یابند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر استقرار متمرکز صنوف و واحدهای خدماتی مزاحم شهری در شهرکی واحد زمینه ساز ساماندهی فعالیت های مشاغل خرد خواهد بود. قاسم پور گفت: براساس دستورالعمل و قوانین نسبت به ساماندهی این مشاغل اقدام قانونی خواهد شد و حضور معاون دادستان برای مشاوره های حقوقی و قضایی در تصمیمات این کارگروه شهرستانی ضروری به نظر می رسد.

فرماندار کرج اظهار داشت: وظایف مشخص است و شاید تا پیش از این برخی فرایندهای قانونی اجرا نشده، امیدمی رود با این اقدام ارزشمند گام های موثری جهت توسعه متوازن در کلانشهر کرج برداشته شود. شهردار کرج نیز در ادامه افزود: حذف مشاغل مزاحم شهری به سادگی میسر نیست و باید با برنامه ریزی زمینه تقاضا را اصلاح کرد؛ کما اینکه با آگاهی بخشی به مردم، تغییر ذائقه در تامین مصالح ساختمانی جهت احداث بنا صورت پذیرفت. علی اصغرکمالی زاده افزود: کلانشهر کرج در جریان گسترش و توسعه است چرا که به لحاظ اقلیمی از ظرفیت مناسب و خوبی برخودار هستیم که پدیده مهاجرت از جمله جاذبه های مقصد در این کلانشهر است بنابراین باید برنامه ریزی برای فعالیت مجاز مشاغل جهت تامین نیاز جمعیت مهاجر صورت پذیرد. شهردار کرج گفت: در ساماندهی مشاغل باید ذائقه مردم را شناسایی کرد و استانداردهای لازم را متناسب با آن اعمال نمود. طبق قانون شهرداری‌ها، ساماندهی مشاغل مزاحم شهری بمنظور جلوگیری از ایجاد و تاسیس هر گونه مکانی است که به نحوی که موجب بروز مزاحمت برای ساکنان یا مخالف اصول بهداشت در شهرها باشد.

بر این اساس باید از تاسیس کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، گاراژهای عمومی، تعمیرگاه‌ها، مراکز ساخت مواد محترقه، اصطبل چارپایان و به طور کلی تمام مشاغل و کسب‌هایی که ایجاد مزاحمت و سروصدا یا تولید دود یا عفونت می‌کنند یا باعث تجمع حشرات و جانوران می‌شوند، جلوگیری شود.

در استان البرز بیش از 110 هزار واحد صنفی فعال است.

*س_برچسب‌ها_س*