پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

راه اندازی اپلیکیشن‌های جمع آوری پسماند در تهران

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
راه اندازی اپلیکیشن‌های جمع آوری پسماند در تهران

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، صدرالدین علیپور در آیین رونمایی از تجهیزات و ماشین آلات این سازمان که با حضور شهردار تهران برگزار شد، گفت: فعالیت‌های سازمان پسماند بسیار گسترده است و ما در دو سال گذشته در حوادث مختلف مثل سیل، زلزله، آتش سوزی‌ها و آواربرداری و برف و باران حضور داشتیم و جزو سازمان‌های اصلی بودیم.

وی ادامه داد: در دوره جدید و بر اساس چالش‌هایی که عمدتا محیط زیستی، اجتماعی و اقتصادی بوده تلاش کردیم با طرح‌ها و نوآوری جدید کار را پیش ببریم.

علیپور اضافه کرد: اصلی‌ترین اقدام اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) در 6 محور به عنوان طرحی نوآورانه بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اقدامات فرهنگی و نصب کاور اموزشی بر روی مخازن گفت: مخازن چندگانه‌ای طراحی و نصب شد، ضمن اینکه استفاده از دستگاه‌های آر. وی. ام عمدتا در این دوره اتفاق افتاد و 30 دستگاه در حال حاضر با همکاری شهرداری تهران و یو. ان. دی. پی نصب شد.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت ای‌. تی، هوشمندسازی و اپلیکیشن‌ها گفت: در حال حاضر اپلیکیشن‌های جمع آوری پسماند فعال هستند که سه اپلیکیشن 15 تن روزانه پسماند خشک را جمع آوری می‌کنند.

علیپور درباره صورت وضعیت الکترونیک نیز گفت: با این شیوه به صورت لحظه‌ای و دقیق کارگران و ماشین الات را رصد می‌کنیم، حتی پرداخت صورت وضعیت با این شیوه انجام می‌شود و با ظرفیت 90درصدی در حال انجام در مناطق است.

مدیرعامل سازمان پسماند با بیان اینکه مانیتورینگ خودروها برای اولین بار توسط شهرداری تهران عملیاتی شده است، افزود: سامانه مانیتورینگ و کنترل ماشین آلات پزشکی، برف روبی و جمع آوری پسماند را در این دوره راه‌اندازی و خودروها را نوآوری کردیم.

وی ادامه داد: مدیریت پسماند حجیم را به عنوان طرحی قابل توجه داشتیم که سایت ویژه‌ای برای آن طراحی کردیم که میزان ورودی پسماند به ارادکوه را به میزان قابل توجه کاهش داد.

علیپور یکی از اساسی‌ترین اقدامات این دوره را ام. آر. اف دانست و ادامه داد: در این دوره 4 کارخانه‌ام ار اف در حال تکمیل است که نقطه عطفی برای بازیافت محسوب می‌شود. استفاده از پساب کهریزک برای آبیاری مجموعه آرادکوه، راه اندازی سایت هواشناسی و سنجش بو در آرادکوه، استقرار غرفه‌های الکتروکاپ و شاه‌بیت فعالیت ما تکمیل ماشین آلات مرتبط با خدمات شهری و برف روبی و... از اقدامات مهم در این دوره مدیریت شهری بود.

وی در خاتمه گفت: ادعا می‌کنیم خیلی از پروژه‌ها و طرح‌های ما اولین بار در این دوره اتفاق افتاد.