یک‌شنبه 15 مهر 1403

راه‌اندازی سامانه هشدار سیل در 550 نقطه کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
راه‌اندازی سامانه هشدار سیل در 550 نقطه کشور

سحر تاجبخش مسلمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در سازمان هواشناسی رخ داد، گفت: با حمایت‌های دولت حدود 500 مجوز استخدامی اخذ شده که جذب نیرو برای سازمان انجام شود. همچنین بخشی از اعتبارات به سازمان هواشناسی کشور اختصاص یافت و این موضوع پس از چندین سال پیگیری با حمایت‌های دولت و وزیر راه و شهرسازی محقق شد.

تاجبخش اظهار کرد: افزایش حق‌الزحمه متصدیان ایستگاه‌های باران سنجی نیز از دیگر اقداماتی بود که به بهبود فعالیت این کارکنان کمک کرد.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه ایجاد سامانه‌های هشدار سیل و هشدار آلودگی هوا نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سازمان هواشناسی بود، گفت: علاوه بر این اقدامات بخش مهمی از تجهیزاتی که برای ارسالِ داده بود، به‌روزرسانی شد و توسعه شبکه ارتباطات ماهواره‌ای نیز انجام گرفت.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: در دولت سیزدهم 250 نوع از انواع ایستگاه هواشناسی از جمله رادار هواشناسی لرستان به بهره برداری رسید.

تاجبخش اظهار کرد: همچنین در این دولت فاز یک سامانه هشدار سیل کشور برای 550 نقطه کشور افتتاح شد. قرارداد اجرایی فاز دوم این سامانه نیز برای بیش از 3000 نقطه امسال منعقد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته مجوز اولیه نخستین مرکز منطقه‌ای اقلیم غرب آسیا در تهران از سازمان جهانی هواشناسی دریافت شد و مراحل نهایی شدن این مجوز در حال انجام است.

خبرنگار: محبوبه کباری

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی