سه‌شنبه 8 آبان 1403

راه اندازی وزنه برداری بانوان در باشگاه مناطق نفتخیز جنوب

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
راه اندازی وزنه برداری بانوان در باشگاه مناطق نفتخیز جنوب

رییس هیات وزنه برداری باشگاه مناطق نفتخیز جنوب از راه اندازی وزنه برداری بانوان در این باشگاه و مناطق چهارگانه خوزستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سجاد انوشیروانی سرپرست و «بهداد سلیمی» نایب رییس فدراسیون وزنه برداری با مدیران باشگاه های نفتی استان خوزستان، نادری از تاکید و تعامل طرفین بر ضرورت راه اندازی وزنه برداری بانوان در این استان خبر داد.

وی اظهارداشت: باشگاه های نفتی واقع در استان خوزستان یکی از امن ترین اماکن ورزشی کشور به ویژه برای حضور بانوان هستند و پتانسیل بسیار خوبی برای راه اندازی این بخش وجود دارد درحالیکه مسئولان سابق هیات وزنه برداری استان، این موضوع را نادیده گرفته و بانوان را به یک سالن محدود کرده بودند. به گفته نادری «این قبیل دیدارها و رایزنی ها توسط دست اندرکاران فدراسیون با مسئولان استانی و مدیران باشگاه ها نتایج بسیار مثبتی خواهد داشت و در همین سفر، موضوع افزایش تعداد تیم های وزنه برداری به نمایندگی از باشگاه های نفتی استان، افزایش بودجه تیم ها برای حضور در لیگ، حمایت از برگزاری اردوهای ملی و راه اندازی وزنه برداری بانوان با حضور مدیران و مسئولان باشگاه های مختلف از جمله «اسکندر فرهمند» مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی مناطق نفت خیز جنوب، مورد استقبال و توافق طرفین قرار گرفت.» سرمربی وسرپرست تیم نفت اهواز تو لیگ برتر جوانان وبزرگسالان در ادامه توضیح داد: مناطق چهارگانه شامل گچساران، امیدیه، اهواز و مسجد سلیمان پتانسیل تشکیل و حضور چهار تیم در لیگ وزنه برداری کشور را دارا هستند و در دیداری که با سرپرست فدراسیون انجام شد، برای حضور در مسابقات و افزایش همکاری های متقابل اعلام آمادگی کردند.

نفت اهواز به عنوان یکی از قدیمترین تیم در لیگ وزنه برداری است

وی در ادامه با بیان این که تیم نفت اهواز به عنوان یکی از قدیمترین تیم های حاضر در لیگ وزنه برداری، همواره جزو اولین ها و پرافتخارترین ها بوده است، افزود: ما همیشه پای ثابت لیگ و جزو سکوداران بودیم اما در یکی دو سال اخیر و در دولت قبل که بودجه ها کم شد، ظرفیت حمایت از وزنه برداری هم کاهش یافت ولی خوشبختانه الان، چیزی که مشاهده می شود این است که روزنه امیدی باز شده و همه در تلاطم هستند که کاری انجام دهند تا دیده شوند. به اعتقاد وی «این بازدیدهای استانی، عامل استارت فعالیت هاست به طور مثال میزبانی خرم آباد برای مسابقات نوجوانان کشور یک امر تازه است. من سالهاست ندیده بودم که خرم آباد میزبان باشد. همین میزبانی دادن یکی از اتفاقات خوب است که با حضور آقای شاهرخی در حال رخ دادن است. برگزاری مسابقات مختلف استانی و یادواره ها برای مثال دو یادواره اخیر که در اردبیل برگزار شد، نمونه اقداماتی است که نشان می دهد فعالیت هیات ها افزایش یافته است.» سرمربی تیم نفت اهواز در خاتمه تاکید کرد: پیشرفت و احیای وزنه برداری در استان ها زمان بر است اما با شروع همین مسابقات استانی، صددرصد مثمرثمر خواهد بود. بالاخره از بین پنجاه نفر که در مسابقات استانی شرکت می کنند، به تدریج تعدادی افراد برتر به سطح کشوری می رسند و سالن های خالی وزنه برداری، شلوغ خواهد شد.