پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

راه‌اندازی کلینیک‌های مشاوره رایگان حقوق قراردادها در جهت کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
راه‌اندازی کلینیک‌های مشاوره رایگان حقوق قراردادها در جهت کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدی

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان قم گفت: کانون سردفتران و دفتر یاران استان قم به‌زودی کلینیک‌های مشاوره رایگان حقوق قراردادها و ثبت جهت کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان صنعتی و تولیدی استان قم را راه‌اندازی خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا محامد در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشور در مقطع کنونی در زمینه اقتصادی است و در این میان کلیدواژه تولید به‌عنوان اکسیر حل مشکل اقتصادی کشور همواره از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تأکیدی که ایشان دارند بر پایه یک گزاره دقیق کارشناسی از وضعیت اقتصادی کشور است که باید موردتوجه همه مسئولان و دست‌اندرکاران قرار بگیرد. وی تاکید رهبر انقلاب بر موضوع دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را مهم برشمرد و گفت: ما به‌عنوان کانون سردفتران و دفتر یاران اسناد رسمی آمادگی خودمان را برای همراهی و کمک به تحقق منویات رهبر انقلاب اعلام می‌کنیم.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان قم ابراز داشت: همکاران بنده در سراسر کشور می‌توانند به‌صورت ویژه به ارتباط وسیع حقوقی بین مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان علمی با کارگاه‌ها و مجموعه‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری برای آغاز یک رابطه پایدار تولید دانش‌بنیان کمک کنند.

وی بیان داشت: اگر این رابطه که باهدف تجاری‌سازی و تولید محور نمودن علم و دانش برقرار می‌شود بر اساس یک قرارداد مناسب با پایه‌های درست حقوقی ریخته شود می‌توان امیدوار بود که تولید به نتیجه مطلوبی خواهد رسید.

محامد در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: دفاتر اسناد رسمی می‌توانند کمک‌های خوبی به مجموعه‌های تولیدی و دانش‌بنیان بدهند که یکی از این کمک‌ها می‌تواند مشاوره‌های رایگان باشد که در این حوزه کانون سردفتران و دفتر یاران استان قم به‌زودی کلینیک‌های مشاوره رایگان حقوق قراردادها و ثبت جهت کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان صنعتی و تولیدی استان را راه‌اندازی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر تولید و افزایش رونق و اشتغال رابطه مستقیمی با کمک‌های اقتصادی و تسهیلات بانکی دارد و این موضوع هم یک نوع رابطه مستقیمی با حوزه فعالیت دفاتر رسمی دارد و در این حوزه هم ما اعلام آمادگی می‌کنیم که تمام توان خودمان را برای کمک به کاهش مشکلات و معضلات این حوزه به کار گیریم.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان قم ادامه داد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم استدعا می‌کنیم که اگر می‌خواهیم به تولید و رونق اقتصادی کمک کنیم در موضوع اخذ تسهیلات بانکی هزینه‌های قراردادهای رسمی این تسهیلات کاهش پیدا کند.

وی بیان داشت: نمایندگان مجلس می‌توانند در این زمینه با تدوین قانون مناسبی در راستای کاهش هزینه‌های ثبت قراردادهای بانکی و ترهین به مجموعه‌های تولیدی کمک کنند.

محامد خاطرنشان کرد: این پیشنهاد هم بارها از سوی کانون سردفتران داده شده بود و امسال هم باتوجه‌به تاکید رهبر معظم انقلاب و شعاری که برای امسال مشخص کردند تسریع در این موضوع می‌تواند در کاهش هزینه‌های شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام /