یک‌شنبه 22 مهر 1403

راه اندازی 50 هزار کانون صلح و سازش در پایگاه های مقاومت مساجد و محلات

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
راه اندازی 50 هزار کانون صلح و سازش در پایگاه های مقاومت مساجد و محلات

رئیس بسیج حقوقدانان از راه اندازی 50 هزار کانون صلح و سازش در پایگاه های مقاومت مساجد و محلات خبر داد و گفت: این طرح از طریق آموزش توانمندسازی و صدور مجوز داوری و میانجیگری فرآیند صلح و سازش را تسهیل کرده و زمینه کاهش ورودی های پرونده به دستگاه قضا را فراهم می سازد.

سهراب انبارکی رئیس بسیج حقوقدانان در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا به عملکرد سازمان در سال جاری اشاره کرد و گفت: این سازمان با پیاده‌سازی طرح هر مسجد یک حقوق یار از طریق مشاوره حقوقی رایگان و راه اندازی واحدهای آموزش مبنای حقوقی مردم را با حقوق شهروندی آشنا می سازد.

انبارکی در ادامه با بیان اینکه طرح مصباح با همکاری بسیج محلات در 50 هزار پایگاه مقاومت در سراسر کشور ظرف مدت سه سال در حال اجرا است، گفت: این سازمان در نظر دارد با همکاری شوراهای حل اختلاف کشور مبادرت به راه اندازی 50 هزار کانون صلح و سازش در پایگاه های مقاومت مساجد و محلات کرده و از طریق آموزش توانمندسازی و صدور مجوز داوری و میانجیگری فرآیند صلح و سازش را تسهیل و زمینه کاهش ورودی های پرونده به دستگاه قضا را فراهم سازد.

وی در ادامه افزود: این سازمان با همکاری‌های خیرین بسیجی سپاه، سازمان زندان‌ها و دادگستری‌های استان‌ها، موجبات آزادی 2هزارو 800 نفر زندانی جرایم غیرعمد در سال 99 و تعداد 4هزار و 55 نفر از زندانیان مذکور در سال جاری را فراهم کرده است. در طرح احرار هزینه‌های آزادسازی 378 میلیارد تومان بوده که 64 میلیارد از خیرین جمع‌آوری شده و بقیه با رضایت طلبکاران از طریق صلح و سازش نیروهای بسیج انجام شد.

رئیس بسیج حقوقدانان این سازمان با همکاری سازمان بازرسی کل کشور، سازمان تعزیرات و دستگاه‌های نظارتی با شناسایی، آموزش و توانمندسازی حقوق یاران فاسد ستیز در سطح پایگاه‌های مقاومت برادر و خواهر و کانون های اقشاری جهت مبارزه با فساد و... نقش‌آفرینی کنند.

انبارکی در ادامه تصریح کرد: تشکیل کارگروه حقوقی و مشاورهای تعاملی در جهت رفع موانع حقوقی تولید از کارخانجات و واحدهای تولیدی از طریق تعامل با بسیج صنعت و قوه قضاییه که منجر به راه اندازی مجدد 125 کارگاه و کارخانه تعدیل شده است.

رئیس بسیج حقوقدانان در خاتمه تصریح کرد: این سازمان با استفاده از تعداد زیادی از حقوق دانان انقلابی و بسیجی نسبت به بررسی ابعاد حقوقی بین المللی با همکاری ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، وزارت امور خارجه از جمله محکومیت استکبار در تحریم‌های ظالمانه حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غیره و همچنین طرح دعوا در محاکم بین‌المللی در ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی و شهدای غواص بوده است.

گفتنی است؛ به مناسبت هفته پژوهش نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، معاونان و مدیران کل سازمان، امیر سرتیپ دوم مسلم یعقوبی، معاون حقوقی و امور مجلس آجا و امیر خلعت بری معاونت علوم، تحقیقات و فن آوری آجا و سهراب انبارکی، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور آغاز به کار کرد.

راه اندازی 50 هزار کانون صلح و سازش در پایگاه های مقاومت مساجد و محلات 2
راه اندازی 50 هزار کانون صلح و سازش در پایگاه های مقاومت مساجد و محلات 3