یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

راه و شهرسازی

راه و شهرسازی

وب‌گاه الف

سامانه خودنویس با اهدافی مثل ایجاد شفافیت در بازار مسکن، تسهیل امور، دستیابی بهتر به آمار، حذف هزینه کمیسیون بنگاه‌ها و کنترل نرخ‌ها در بازار اجاره راه‌اندازی شده و قرار است در فاز دوم، قراردادهای خرید و فروش ملک نیز به سامانه خودنویس بیاید؛ برنامه‌ای که البته واکنش واسطه‌های ملکی را در پی داشته است.

وب‌گاه گسترش

صنعت ساختمان یکی از صنایع پیچیده و چندبعدی است و برای دستیابی به نتایج مطلوب، نیاز به هماهنگی بین بخش خصوصی و دولتی، اجرای صحیح سیاست‌ها و حمایت از بازار مسکن باتوجه به شرایط جامعه و بازار دارد.

وب‌گاه گسترش

انرژی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که در سراسر دنیا وجود دارد و هر ساله تدابیر مختلفی برای حل این موضوع مهم مطرح می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ایالات متحده تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ایران اعمال کرده است و کشورهای متحد ایران را هم به اقدامات تلافی‌جویانه تهدید می‌کند. با این وجود، هند با نگاهی به تجارت با منطقه آسیای میانه، روز دوشنبه قراردادی را با ایران امضا کرد.

وب‌گاه گسترش

روز گذشته در مراسمی با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان از موتور دیزل با توان 4000 اسب بخار MP610 و لکوموتیو باری MAP30 رونمایی شد.

خبرگزاری تسنیم

هیئت وزیران برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم 22 تکلیف برای وزارت راه و شهرسازی تعیین کرد، از جمله اینکه این وزارتخانه مکلف است امسال برای مدیریت مصرف بنزین و گازوئیل اقدامات لازم را با همکاری پلیس راهور انجام دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تعیین سقف قیمت اجاره مسکن در استان‌های با نرخ تورم 30 درصد در دستور کار قرار گرفته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با وجودی که طبق قانون و با راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان دولت به دنبال شناسایی خانه‌های خالی است تا به امروز میزان دریافت مالیات خانه‌های خالی به 4 میلیارد تومان رسیده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

با گذشت هفت سال از امضای قرارداد ایران، هند و افغانستان تحت عنوان توافق‌نامه چابهار و بدقولی‌های طرف هندی برای عملیاتی کردن این پروژه، سرانجام روز گذشته قراردادی 10ساله بین ایران و یک شرکت هندی برای توسعه بندر چابهار امضا شد. مبلغ این قرارداد با افزایش 35میلیون دلاری به 120میلیون دلار رسیده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سارباناندا سونوال، وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های جمهوری هند، در نشست خبری پس از آیین امضای قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار با جمهوری هند، که امروز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با ابراز خوشحالی برای سفر به ایران گفت: امروز ما یک اقدام و تصمیم تاریخی را با...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بنابر اعلام مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه، تعیین سقف قیمت اجاره مسکن در استان‌های با نرخ تورم 30 درصد در دستور کار قرار گرفته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

87 هزار نفر از زائران حج تمتع 1403 تحت پوشش بیمه درمان، عمر، حادثه و مسئولیت قرار گرفتند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در استان‌هایی که میزان تورم در آن‌ها بالای 30 درصد است دولت قیمت‌گذاری در بازار مسکن را انجام می‌دهد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در آیین تجهیز و بهره برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار با جمهوری هند که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و سارباناندا سونوال وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های جمهوری هند برگزار شد، اظهار کرد: اراده مقامات ارشد دو کشور بر این قرار بود که...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سارباناندا سونوال، وزیر بنادر و کشتیرانی، آبراهه‌های هند و مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، پس از آیین امضای قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار با جمهوری هند در یک نشست خبری حضور یافتند و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند. مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تراشه‌ها از اجزای اصلی برخی از مهم‌ترین فناوری‌های فعلی مانند هوش مصنوعی و محاسبات کوآنتومی محسوب می‌شوند که آینده را متحول خواهند کرد.