یک‌شنبه 15 مهر 1403

رایزنی دولت با مجلس درباره استعفای حسین‌زاده از پارلمان

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رایزنی دولت با مجلس درباره استعفای حسین‌زاده از پارلمان

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته بین دولت و مجلس برای حل مشکل نماینده نقده و اشنویه در مجلس، گفت: برای حل این مشکل راهکار قانونی وجود دارد.

- اخبار سیاسی -

سیدمحمد موحد نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به سخنان معاون پارلمانی رییس جمهور مبنی بر رایزنی‌های صورت گرفته برای حل مشکل عبدالکریم حسین زاده، نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس، گفت: بنای مجلس نیز با توجه به فرموده مقام معظم رهبری همکاری با دولت است چراکه موفقیت دولت موفقیت نظام است.

مجلس با استعفای حسین‌زاده مخالفت کرد

وی تصریح کرد: در رابطه با بحث معاونت مناطق مناطق محروم و توسعه روستایی رئیس جمهور که مجلس با استعفای آقای حسین زاده موافقت نکرد از نظر ما این مشکل در مجلس قابل حل است. راهکار قانونی نیز برای حل مشکل با توجه به استفساریه‌ای که سال 1360 شورای نگهبان در رابطه با اینکه لزومی به استعفای نماینده ای که در دولت حکم گرفته است نیست، وجود دارد و ما می توانیم به این متن قانون در مورد وی استناد کنیم.

وی افزود: این معاونت با توجه به وجود مناطق محروم و روستایی کشور می تواند نقش بسزایی در حوزه محرومیت زدایی و توجه به مناطق روستایی ایفا کند و نباید بیش از این، مدیریت آن را معطل بگذاریم.

موحد تاکید کرد: آقای حسین زاده جوان خوش فکر و دارای تجربه کافی در حوزه اجرایی و تقنینی است و چندین دوره نماینده منطقه محروم بوده است و به خوبی به مشکلات این حوزه آگاه است و می توانند بهترین گزینه برای این معاونت باشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به صحبتها و رایزنی‌های صورت گرفته دولت و مجلس برای طرح مجدد این موضوع در صحن مجلس، امیدواریم جو مجلس برای موافقت با استعفای آقای حسین زاده همکاری لازم را با دولت انجام دهد که بیش از این کارها در این حوزه عقب نیفتد.