جمعه 8 تیر 1403

رزمندگان سپاه آموزش خودامدادی و دیگرامدادی می‌بینند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رزمندگان سپاه آموزش خودامدادی و دیگرامدادی می‌بینند

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه رزمندگان سپاه آموزش خودامدادی و دیگرامدادی می‌بینند، گفت: بهداری نیروی زمینی سپاه در موضوع طب رزم هم تجربیات و مطالعات خوبی دارد.

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران در حاشیه آغاز سومین مسابقات «شمس 3» نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار داشت: در ابتدا، شهادت آیت‌الله رئیسی، آیت‌الله آل‌هاشم و همراهانشان را در سانحه بالگرد تسلیت می‌گویم. همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «راه پیشرفت این کشور باقی است و باید با جدیت پیگیری شود».

وی افزود: لذا ما نیز در این جهت در بهداری نیروی زمینی سپاه، سال‌های طولانی است که درباره موضوع چرخه امداد و نجات مباحث مربوط به طب رزم را در دستور کار داریم.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه در دنیا جزو نیروهای مسلحی هستیم که تجربه جنگ و بحران‌های مختلف را تجربه کرده‌ایم، ادامه داد: در چرخه طب رزم موضوع رسیدگی، امداد، انتقال و سلامت رزمندگان فوق العاده پر اهمیت است و امروز ارتش‌های جهان بر روی آن تمرکز دارند و در کنار ارتش‌ها نیروهای امداد و نجات نیز نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند.

سردار پورجمشیدیان تأکید کرد: بهداری نیروی زمینی سپاه در موضوع طب رزم هم تجربیات و مطالعات خوبی دارد و هم آموزش‌های جامعی را برای یگان‌های ما انجام داده است.

وی ادامه داد: بخش بسیاری از رزمندگان در یگان‌های نیروی زمینی سپاه، آموزش‌های پزشکیاری و بهیاری را فرا گرفته و خودشان می‌توانند موضوعات خودامدادی و دیگر امدادی را به صورت جدی انجام دهند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران عنوان کرد: در کنار تجهیز یگان‌ها به تجهیزات و امکانات طب رزم، نکته مهم دیگری آن است که با مطالعه و آموزش، اقدامات بسیار خوبی نیز انجام گرفته است.

وی تأکید کرد: آنچه که امروز در استان آذربایجان شرقی و در تیپ امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه انجام می‌دهیم، مسابقاتی برای ارتقاء سطح توانمندی رزمندگان است.

سردار پورجمشیدیان با اشاره به اینکه سومین دوره مسابقات طب رزم به نام «شمس 3» بین 6 یگان زرهی نیروی زمینی سپاه برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات به جهت دیدن توانایی‌های میدانی یگان‌ها و آمادگی نیروهای رزمنده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: ما معتقدیم در غرب آسیا و حتی در بخش‌های قابل توجهی از جهان، بهداری نیروهای مسلح کشورمان توانایی‌ها و تجربیات بسیار خوبی را ایجاد کرده است تا در صورت لزوم در صحنه رزم به رزمندگان ما کمک کند.