پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

رسانه عبری: افزایش دستمزدها در اسرائیل تصنعی است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
رسانه عبری: افزایش دستمزدها در اسرائیل تصنعی است

گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: بر اساس داده‌های اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی، متوسط دستمزد ماهانه در سرزمین‌های اشغالی در نوامبر گذشته (آبان ماه) 9.5 درصد نسبت به ماه مشابه سال 2022 افزایش یافت و به رکورد 12 هزار و 969 شکل (3535 دلار) رسید.

روزنامه گلوبز بر اساس داده‌های رسمی گزارش داد، میانگین دستمزد واقعی (معیار قدرت خرید که تورم را در نظر می‌گیرد) در ماه نوامبر به طور سالانه شش درصد افزایش یافته است.

بر اساس داده‌ها، تعداد مشاغل در اسرائیل در نوامبر گذشته نسبت به ماه مشابه در سال 2022 4.9 درصد کاهش داشته است و نیز2.5 درصد نسبت به اکتبر قبل کاهش یافته است.

به نوشته این روزنامه، بسیاری از کارمندان در اسرائیل به دلیل جنگ و کاهش شدید فعالیت‌های تجاری اخراج شده یا به مرخصی بدون حقوق رفته‌اند و همین امر احتمالا باعث افزایش تصنعی متوسط دستمزد شده باشد. این روزنامه به پدیده مشابهی اشاره کرد که در طول همه گیری کرونا رخ داد و میانگین دستمزدها در اسرائیل در نتیجه اخراج کارگران کم دستمزد، افزایش یافت.

در صنعت فناوری رژیم صهیونیستی، جهش متوسط دستمزدها بیشتر بوده است، زیرا در نوامبر گذشته 10.4 درصد نسبت به ماه مشابه سال 2022 افزایش یافت و به بیش از 29 هزار شکل (7906 دلار) رسید.

با این حال، تعداد مشاغل در صنعت فناوری پیشرفته 1% کاهش یافته که همین امر دلیل واقعی افزایش دستمزد کارکنان را نشان می‌دهد و در نوامبر گذشته، مشاغل بخش فناوری 10.4% از کل مشاغل در اقتصاد اسرائیل را تشکیل می‌دادند.

هشدار بانک به اسرائیلی‌ها: خوش‌بین نباشید بانک پوعلیم بزرگترین بانک اسرائیلی بر پایه میزان دارایی‌ها هم به تازگی به سرمایه‌گذاران و سیاست‌گذاران نسبت به خوش‌بینی بیش از حد پس از انتشار داده‌های مثبت در اسرائیل هشدار داد و گفت که بخش بزرگی از رشد اقتصادی ناشی از کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی در ماه اکتبر با آغاز عملیات طوفان الاقصی و جنگ علیه غزه بوده است.

این بانک با بیان اینکه بهبود کامل اقتصاد ممکن است طولانی‌تر از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت، زمان ببرد، آورده است: بهبود سطح تولید بیش از یک سال طول خواهد کشید و گزارش اخیر درباره افزایش ارزش شکل تا حدی به ادامه افزایش شاخص‌های وال استریت و شایعات پیرامون پیشرفت احتمالی مذاکرات بر سر قرارداد آزادی اسرا مرتبط است. این بانک مواضع محتاطانه خود را در مورد تورم در اسرائیل حفظ کرده و پیش‌بینی کرد در سال آینده 2.8 درصد افزایش یابد و در عین حال کاهش نرخ بهره در کوتاه مدت را به دلیل نگرانی از ثبات و شرایط بازار منتفی دانست.

گلوبز همچنین گزارش داده که سران رژیم صهیونیستی تظاهر به مبارزه با گرانی می‌کنند، در حالی که هزینه ماهیانه خرید یک خانوار از سوپرمارکت ها در سایه جنگ افزایش سرسام آوری داشته است (بیشتر بدانید).

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید اقتصاد اسرائیل بانک پوعلیم جنگ غزه این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
رسانه عبری: افزایش دستمزدها در اسرائیل تصنعی است 2
رسانه عبری: افزایش دستمزدها در اسرائیل تصنعی است 3
رسانه عبری: افزایش دستمزدها در اسرائیل تصنعی است 4