پنج‌شنبه 19 مهر 1403

رسانه‌ها با قلم و بیانی شیوا مشکلات سیستان را مطرح کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رسانه‌ها با قلم و بیانی شیوا مشکلات سیستان را مطرح کنند

زاهدان - ایرنا - امام جمعه بنجار در شمال سیستان و بلوچستان مهم ترین نقش رسانه و خبرنگاران را بیان مطالبات مردم دانست و گفت: رسانه‌ها بطور متحد و منسجم مشکلات منطقه سیستان را با قلم و بیانی شیوا مطرح کنند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمود پارسا روز شنبه در نشست با خبرنگاران در دفتر امام جمعه بنجار افزود: هم صدا نبودن یکی از دلایل اصلی توسعه نیافتگی منطقه سیستان است در حالی که می توان با وحدت و همدلی و پرهیز از تفرقه منطقه را از وضعیت فعلی خارج کرد.

وی اظهارداشت: نماز جمعه از زمان تاسیس دفتر امام جمعه بنجار در پنج سال پیش از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور همواره بعنوان محور فرهنگی در شهر بنجار مطرح بوده و فعالیت کرده است.

امام جمعه بنجار از پیگیری تاسیس حوزه علمیه و توسعه مسجد جامع شهر بنجار خبرداد و گفت: در حال حاضر 26 روحانی در شهر بنجار مستقر و 16 خانه عالم وجود دارد که سه خانه عالم جدید دیگر درحال احداث است.

وی ادامه داد: با افتتاح شورای حل اختلاف در شهر بنجار از اسفند سال گذشته تاکنون 50 پرونده منجر به حل و فصل و تنها 10 پرونده به دادسرا بازگشت داده شده است.

حجت الاسلام پارسا بیان کرد: با پیگیری و بررسی آسیب های اجتماعی در شهر بنجار تمام قلیان سراهای این شهر جمع آوری و افراد به شغل های دیگر مشغول شدند و اکنون هیچ قلیان سرایی در شهر بنجار وجود ندارد.

وی گفت: دفتر امام جمعه با کمک خیرین در ایام ویروس کرونا طی چند مرحله افزون بر چهار هزار ماسک را توزیع و با ایجاد گروههای جهادی در چند مرحله روستاهای حوزه بنجار را ضدعفونی کرده است.

امام جمعه بنجار از مسئولان خواست تا شهر بنجار را در اولویت گازرسانی قرار دهند.

وی اظهارداشت: در حوزه محرومیت زدایی افرادی که زیرپوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند برای کمک رسانی شناسایی و به بیماران صعب العلاج و زوج های جوان با کمک خیرین مساعدتهایی انجام شد.

بنجار از توابع زابل در 5 کیلومتری مرکز این شهرستان قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*