پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

رسیدن به تمدن نوین اسلامی با کار جهادی میسر است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
رسیدن به تمدن نوین اسلامی با کار جهادی میسر است

نظری با بیان اینکه رسیدن به تمدن نوین اسلامی با کار جهادی میسر است، گفت: با تفکری مبتنی بر جهاد و کار جهادی می توانیم بستر ساز ظهور امام عصر (عج) باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: جهاد با انواع مختلفی که دارد از جمله جهاد نظامی، جهاد تبیین، علمی، اقتصادی، امنیتی و انواع دیگر، طبیعتا موضوعی است که هم مورد تاکید حکمت و عقل قرار دارد و هم مورد تاکید آموزه های دینی و قرآن است.

وی افزود: اگر جامعه ای بخواهد به افق هایی که برای خود ترسیم کرده به عنوان قله هایی که می خواهد به آنها برسد، راهی جز جهاد، کوشش و تلاش شبانه روزی مبتنی بر دانش و خرد ندارد.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه مسئله جهاد برای انقلاب، مسئله ای ملموس و مهم است، تصریح کرد: اساسا انقلاب با این مسئله گره خورده چون مبتنی بر اندیشه بوده است.

نظری گفت: آن قله هایی که ترسیم شده در واقع همان تمدن نوین اسلامی بوده که بستر ساز ظهور موعود است و اگر بخواهیم به این تمدن نوین اسلامی برسیم، راهی نداریم جز اینکه با روحیه جهادی، کار جهادی انجام دهیم به طوری که از کارگزاران گرفته تا مدیران، دانشجویان و همه اقشار این مهم را مد نظر قرار دهیم.

وی بیان کرد: آنچه در هفته بسیج مورد تاکید بوده، بازتابی است از کار جهادی و اینکه انسان ها بسیج می شوند برای انجام یک کار و برای رسیدن به هدف و بسیج اساتید، دانشجویان و سایر اقشار هم برهمین اساس و ایده حرکت می کنند و تمام توان خود را به میان می آورند تا کارها را هم به سرعت و با دقت و مبتنی بر خرد و حکمت انجام دهند.

رئیس دانشگاه لرستان خاطر نشان کرد: از جهاد علمی هم اگر بگوییم نیز این چنین است که دانشمندان و نخبگان با تلاش شبانه روزی می توانند برای حل مشکلات اقدام نمایند و در این میان اساتید دانشگاه به عنوان افسران جنگ نرم به میدان می آیند تا چالش های فراروی ملت را حل کنند و این را به دانشجویان نیز آموزش دهند.

نظری با تاکید بر اینکه کار جهادی انسان را به سوی حیات طیبه می رساند تصریح کرد: کار جهادی برای این است که مسائل حل شود تا جایی که جهادگران بسیجی تلاش می کنند تا روستاهای دوردست نیز بتوانند از امکانات بهره مند باشند و این اقدام بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی افزود: جهادگران بسیجی که انسان هایی خردمند هستند، برای رفع مشکلات، وقت خود را برای رسیدن به اهداف بلند بالا صرف می کنند مانند شهید چمران که همه وجود خود را در عرصه های مختلف فدا کرد و در عرصه های علمی، جنگ، هنر و عرفان نقش خود را به خوبی ایفا کرد و یا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در این راه الگویی برای همه می باشند.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم که یک بسیجی باشیم و جهادی اندیشه کنیم و با تفکری مبتنی بر جهاد و کار جهادی می توانیم بستر ساز ظهور امام عصر (عج) باشیم.

انتهای پیام /