دوشنبه 16 مهر 1403

رسیدگی به مشکلات اجتماعی در مترو تهران ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رسیدگی به مشکلات اجتماعی در مترو تهران ضروری است

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به برخی مشکلات و آسیب های اجتماعی در این ناوگان اعلام کرد: رسیدگی به این مشکلات را با نگاه کارشناسانه می توان مرتفع کرد.

مهدی شایسته اصل در حاشیه نشست علمی، تخصصی آسیب شناسی مسائل مرتبط با سیستم حمل و نقل ریلی شهری عصر چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: جلوگیری از ورود آقایان به واگن بانوان خواست شهروندان است و باید در این زمینه اقدامات مناسب متناسب با این آسیب شناسایی کرد.

وی افزود: در این نشست که برای اولین بار در شرکت مترو برگزار شد به چگونگی ورود آقایان به واگن بانوان پرداختیم که بیشتر بدلیل شلوغی و ازدحام در واگن آقایان این امر صورت می گیرد که باید نسبت به تامین واگن و کاهش سرفاصله حرکت قطارها در زمان شلوغی اقدامی انجام داد.

شایسته اصل ادامه داد: امروز ما دچار مصائب و مشکلاتی در جامعه هستیم و مترو به عنوان‌نمایشگاه این مشکلات است.

وی تاکید کرد: همان طور وعده کرده بودیم مسائل و معضلات اجتماعی را با حضور صاحب نظران و اندیشمندان بررسی می‌کنیم تا در یک جمع بندی فکری علمی با تفکرات مختلف صاحب نظرانی که اندیشه‌های متفاوتی دارند به نتایجی برسیم که جمع‌بندی و حاصل این گفت و گوها می‌تواند به برنامه‌های عملیاتی منتج شود و به بهتر شدن حال شهر و شهروندان و مسافران مترو کمک کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه بساط گستران، دست فروشان، کودکان کار و ناهنجاری ورود برخی از آقایان به واگن ویژه بانوان معظلاتی هستند که با آنها روبرو هستیم خاطرنشان کرد: این ها پدیده های اجتماعی هستند، برای رفع این مسائل به دنبال راهکارهای علمی و اجتماعی هستیم چرا که ما نمی‌توانیم سریع نسخه بپیچیم.

وی خاطرنشان کرد: رویکردهای ایجابی را بر رویکردهای سلبی در حوزه اجتماعی بیشتر می پسندیم، در همه دنیا این رویکرد ارجحیت دارد ولی برای اولویت بندی نیاز است که این جمع بندی فکری صورت بگیرد و ما به یک سری مسائل و بعد یک راهکارهای مشخصی برسیم.

به گفته شایسته اصل در این فرصت کوتاهی که توفیق خدمتگزاری به شهر و شهروندان را پیدا کرده ام در کنار وظایف اصلی ما که در واقع کاهش سرفاصله حرکت قطارها، افزایش حرکت قطارهای و افزایش ایمنی مسافران است، این مسائل اجتماعی را هم برای بهبود کیفیت و ارتقای خدمات در نظر گرفته و با جدیت در دستور کار قرار داریم.

به گزارش ایرنا، اولین نشست علمی و تخصصی آسیب شناسی مسایل مرتبط با سیستم حمل و نقل ریلی شهری با حضور اساتید دانشگاه و حوزه در شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه برگزار شد.

*س_برچسب‌ها_س*