پنج‌شنبه 19 مهر 1403

رسیدگی به 66 پرونده تخلف اقتصادی مربوط به کرونا در خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رسیدگی به 66 پرونده تخلف اقتصادی مربوط به کرونا در خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: 66 فقره پرونده اقتصادی مربوط به تخلفات کرونایی از اوایل اسفندماه گذشته تاکنون در استان خراسان شمالی رسیدگی شده است.

محمد کرمیان فر روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ارزش ریالی تخلف های اقتصادی مربوط به کرونا، بیش از 492 میلیون ریال گزارش شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت 91 مورد تخلف در استان شناسایی شده که از این تعداد، گرانفروشی در صدر بوده است.

وی افزود: در این مدت، گران‌فروشی 21 مورد، کم فروشی سه مورد، عدم رعایت بهداشت 20 مورد، درج نشدن قیمت 20 مورد، امتناع از صدورد فاکتور 12 مورد، تقلب یک مورد و احتکار سه مورد شناسایی و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطر نشان کرد: 11 مورد هم سایر تخلف ها است.

وی افزود: بیشتر پرونده ها مربوط به صنوف کالاهای طب، داروخانه ها، نانوایی ها، لوازم شوینده، عطاری و تجهیزات پزشکی بوده است.

وی در باره فعالیت های بازرسان در زمینه رسیدگی به تخلفات اقتصادی گفت: چند گروه بازرسی در مرکز استان و در هر شهرستان یک گروه برای بازرسی تشکیل و فعال شده است.

کرمیان فر اظهار داشت: بازرسان از داروخانه ها و صنوف عرضه کننده کالای طب و بهداشتی، شرکت های پخش، انبارها و نانوایی ها بازرسی می کنند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تاکید کرد: شکایات مرتبط با کالاهای بهداشتی مورد نیاز مردم در اسرع وقت رسیدگی می شود.

بیش از 26 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب هفت اتاق اصناف و حدود 140 اتحادیه در استان در حال فعالیت و ارائه کالا و خدمات به مصرف کنندگان هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*