شنبه 5 آبان 1403

رضا روستا آزاد درگذشت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رضا روستا آزاد درگذشت

رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف دار فانی را وداع گفت.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، رضا روستا آزاد رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز دارفانی را وداع گفت.

او متولد 1340 و استاد دانشکده مهندسی شیمی و نفت بود. روستا آزاد فارغ‌التحصیل رتبه اول دبیرستان خوارزمی، حائز رتبه 27 کنکور سراسری ریاضی فیزیک سال 1358 و فارغ‌التحصیل رتبه اول در هر سه مقطع کارشناسی دانشکاه #صنعتی_اصفهان، کارشناسی ارشد از دانشگاه UETU ترکیه و دکتری دانشگاه Waterloo کانادا بود.

از فعالیت‌های علمی وی می‌توان به 39 پروژه پژوهشی، انتشار 43 مقاله در نشریات معتبر داخلی و خارجی، 68 مقاله در کنفرانس‌های معتبر داخلی و خارجی، و بیش از 80 راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی اشاره کرد.

وی هم‌چنین هدایت پروژه کارشناسی شهید مصطفی احمدی‌روشن و تربیت بسیاری دیگر از مهندسان و شخصیت‌های برجسته کشور را در سوابق خود داشت و سابقه عضویت در هیئت مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و همچنین شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب را در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد.

روستا آزاد طی حکمی در 25 مرداد 1389 از سوی کامران دانشجو، وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی شریف منصوب و تا 16 شهریور 1393 در این سمت بود. وی در زمستان 1396 دچار سکته مغزی شد که پس از چندین هفته بستری در بیمارستان حال وی مساعد شد و در بهار 1397 به دانشگاه بازگشت.

این استاد دانشگاه صنعتی شریف پس از تحمل یک دوره بیماری سخت، صبح امروز در بیمارستان خاتم‌الانبیا تهران دار فانی را وداع گفت.