سه‌شنبه 17 مهر 1403

رفع مشکل ناباروری 20 درصد زوج‌ها خلل هرم جمعیتی را اصلاح می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رفع مشکل ناباروری 20 درصد زوج‌ها خلل هرم جمعیتی را اصلاح می‌کند

تهران - ایرنا - مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا با بیان اینکه جمعیت کشور به سمت پیرشدن سوق پیدا کرده است، گفت: اگر مشکل ناباروری 20 درصد زوج‌ها با روش‌های مختلف درمانی، برطرف شود، می‌تواند بخشی از خلل هرم جمعیتی را اصلاح کند.

علی صادقی تبار روز شنبه در نشست خبری دستاوردهای پژوهشگاه ابن سینا در سالن همایش این مرکز، افزود: میزان فرزندآوری در جامعه ما پایین است. این موضوع دلایل مختلفی دارد که از جمله آن می توان به بالا بودن سن ازدواج و دیرتصمیم گرفتن برای بچه دار شدن، اشاره کرد. وی ادامه داد: این نگرانی در کشور وجود دارد که جامعه در حال حرکت به سمت پیرشدن است و به همین دلیل سیاست هایی در جهت حفظ هرم جمعیتی ابلاغ شده است.

20 درصد زوج های کشور نابارور هستند وی بیان داشت: در حال حاضر یک پنجم زوجین کشور معادل 20 درصد، نابارور هستند. صادقی تبار ادامه داد: فعالیت مراکز درمان ناباروری از جمله ابن سینا می تواند، بخشی از خلل هرم جمعیتی را اصلاح کند. وی بیان داشت: اگر مشکل ناباروری این 20 درصد زوجین با روش های مختلف درمانی، برطرف شود، می توانند بخشی از خلل هرم جمعیتی را اصلاح کنند. صادقی تبار، سقط مکرر را یکی از معضلات فراوان حوزه درمان ناباروری دانست، گفت: در سقط مکرر زنان باردار می شوند، اما به دلایل مختلف جنین را سقط می کنند. صادقی تبار، اندومتریوز را بیماری شایع در زنان اعلام کرد و گفت: این بیماری تشخیص و درمان سختی دارد. این بیماری می تواند به ناباروری فرد بیمار منتهی شود.

ادامه دارد

*س_برچسب‌ها_س*