یک‌شنبه 8 مهر 1403

رقابت 142 راس اسب در هفته هفدهم کورس گنبدکاووس

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رقابت 142 راس اسب در هفته هفدهم کورس گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - هفته هفدهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس با رقابت 142 راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری / 12 و 13 اسفند / به مسافت‌های هزار، هزار و 200 و هزار و 600 متر در مجموعه سوارکاری این شهرستان بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز نخست هفته هفدهم این مسابقات فردا پنجشنبه با شرکت 73 راس اسب در 6 دور شامل سه دور هزار متری، 2 دور هزار و 200 متری و یک دور هزار و 600 متری برگزار می‌شود.

بهروز نیازی افزود: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز نخست هفته هفدهم در مجموع مبلغ سه میلیارد و 507 میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

وی اضافه کرد: روز دوم مسابقات این هفته نیز جمعه 13 اسفند با شرکت 69 راس اسب ثبت نام شده در 6 دور شامل سه دور هزار متری، یک دور هزار و 200 متری و 2 دور هزار و 600 متری در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار می‌شود.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس بیان داشت: کمیته برگزاری این مسابقات برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز دوم و پایانی هفته هفدهم نیز در مجموع 2 میلیارد و 223 میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

به گفته نیازی، فصل جدید مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است تا پایان اسفند امسال (روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته) برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان 375 هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از 2 سال پیش و به‌دلیل شیوع ویروس کرونا این مسابقات باحضور محدود تماشاگر یا بدون حضور آنها برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در 2 شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها