یک‌شنبه 8 مهر 1403

رقابت 195 راس اسب برای نخستین مسابقه کورس گنبدکاووس

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رقابت 195 راس اسب برای نخستین مسابقه کورس گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس از نام نویسی 195 راس اسب نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون توسط مالکان آنها برای شرکت در هفته بیستم مسابقات اسبدوانی پاییزه - زمستانه این شهرستان در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری خبر داد.

بهروز نیازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس برای روزهای نخست و دوم هفته بیستم این رخداد ورزشی که قرار است در 16 کورس به مسافت‌های 1000، 1200 و 1600 متر در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود، د رمجموع مبلغ 6 میلیارد و 549 میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده که به صاحبان اسب‌های برنده اول تا سوم هر دور اهدا خواهد شد.

وی افزود: در روز نخست این هفته از مسابقات که فردا پنجشنبه چهارم فروردین در هشت کورس هزار متری برگزار می‌شود، 98 راس اسب ثبت نام شده با یکدیگر به رقابت می‌پردازنند.

نیازی اضافه کرد: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز نخست هفته بیستم در مجموع مبلغ سه میلیارد و 251 میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: روز دوم مسابقات این هفته جمعه پنجم فروردین با شرکت 97 راس اسب ثبت نام شده در هشت کورس شامل پنج دور هزار متری، یک دور هزار و 200 متری و یک دور هزار و 600 متری باهم به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبد برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز دوم و پایانی هفته بیستم نیز در مجموع سه میلیارد و 298 میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان 375 هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از 2 سال پیش با شیوع ویروس کووید 19 از حضور تماشاگران در برخی هفته‌ها به سبب وضعیت قرمز کرونایی جلوگیری می‌شد.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در 2 شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

به گفته رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس پیش از این مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار بود مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس تا پایان اسفند پارسال (روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته) برگزار شود.

بهروز نیازی افزود: با توجه به تعطیلی 2 هفته از مسابقات این فصل به سبب وضعیت قرمز کرونایی گنبد، هفته 20 و 21 مسابقات اسبدوانی این شهرستان به ترتیب روزهای (چهارم و پنجم) و (11 و 12) فروردین سال جدید در مجموعه سوارکاری برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: با موافقت فدراسیون سوارکاری سه هفته دیگر از مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس نیز پس از ماه مبارک رمضان برگزار و پرونده این فصل مسابقات بسته خواهد شد.

برچسب‌ها