جمعه 10 فروردین 1403

رها سازی سالمندان در جامعه صحت ندارد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
رها سازی سالمندان در جامعه صحت ندارد

به گزارش خبرنگار آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، حسین نحوی‌نژاد مدیر آسایشگاه کهریزک در نشست خبری با رسانه‌ها، در واکنش به اخباری درباره رها سازی سالمندان در جامعه، اظهار کرد: چنین موضوعی در کشور ما وجود ندارد و چه زمانی که در بهزیستی مسئولیت داشتم و چه در زمانی که در آسایشگاه کهریزک حضور پیدا کرده‌ام با این بحران روبرو نبوده‌ام.

وی ادامه داد: براساس آمارهای اعلام شده 10 درصد جمعیت کشور ما را سالمندان تشکیل می‌دهند و براساس این آمار 15هزار سالمند در مراکز نگهداری مراقبت می‌شوند.

نحوی‌نژاد ادامه داد: برخی از سالمندان با توجه به مشکلاتی که برایشان بوجود می‌آید با حکم قضایی به مراکز خیریه و از جمله آسایشگاه کهریزک تحویل داده می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت سالمندی، مطالعات زیادی در این حوزه صورت گرفته است و در کشور ما نیز در این بخش مطالعاتی انجام شده است.

مدیر آسایشگاه کهریزک با اعلام هشدار درباره مجوز نداشتن برخی از مراکز طرح مراقبت در منزل، اظهار کرد: تمام آگهی‌هایی که در خصوص مراقبت از سالمندان و کودکان وجود دارد، فیک هستند. چرا که هیچ ارگان و نهادی مجوز مراقبت در منزل را صادر نمی‌کند.

نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه در مجموعه آسایشگاه کهریزک برای نخستین بار و با هدف ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به سالمندان این آسایشگاه اپلیکیشن و یا نرم‌افزار خدمات در منزل را طراحی کرده است گفت: این کار با مطالعات وسیع انجام شده است و بر اساس تجربیات 50 ساله آسایشگاه کهریزک رقم خورده است.

وی تاکید کرد با اشاره به هزینه‌های بالای درمان سالمندان، خاطرنشان کرد: در این بخش نیاز است که بیمه‌ها نیز ورود جدی را داشته باشند چرا که بدون حمایت از بیمه‌ها نمی‌توان کار مناسبی را در این بخش انجام داد.

نحوی‌نژاد عنوان کرد: در نرم افزار ناجی 24 خدماتی از جمله اورژانس، گردشگری سیاحتی و درمانی و... ارائه خواهد شد.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید حسین نحوی نژاد نرم افزار ناجی 24 اسایشگاه کهریزک این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است