یک‌شنبه 27 خرداد 1403

روایتی از حضور کم نظیر مردم در تشییع شهید رییسی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
روایتی از حضور کم نظیر مردم در تشییع شهید رییسی

دقایقی پس از ساعت 4 صبح با خودروی شخصی از منزل حرکت کردم و حوالی ساعت 4 و نیم میدان ولی عصر بودم، به هوای اینکه خودروی خود را در بلوار کشاورز حوالی خیابان 16 آذر پارک کنم و پیاده به سمت دانشگاه بروم.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، مراسم تشییع شهید آیت الله رئیسی و شهدای خدمت صبح امروز از دانشگاه تهران تا میدان آزادی برگزار شد و آنچه می‌خوانید روایتی است از حضور پر شور مردم در این مراسم: تجربه‌ای که از شلوغی و ازدحام جمعیت مراسم تشییع پیکر شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی داشتم، مرا بر آن داشت که این بار برای حضور در مراسم تشییع پیکر سیدالشهدای خدمت آیت الله رئیسی بلافاصله پس از ادای نماز صبح راهی دانشگاه تهران محل برگزاری مراسم شوم تا این بار بتوانم به راحتی وارد محوطه دانشگاه و محل مسقف برگزاری نماز جمعه شده و شاید دیدار رهبری معظم انقلاب این بار میسر شود.

دقایقی پس از ساعت 4 صبح با خودروی شخصی از منزل حرکت کردم و حوالی ساعت 4 و نیم میدان ولی عصر (عج) بودم، به هوای اینکه خودروی خود را در بلوار کشاورز حوالی خیابان 16 آذر پارک کنم و پیاده به سمت دانشگاه بروم، اما به محض اینکه وارد بلوار کشاورز شدم، از نرسیده به خیابان حجاب به بعد دیگر جای پارک در دو طرف بلوار کشاورز نبود، به ناچار قبل از این محدوده خودرو را پارک و پیاده راهی محل برگزاری مراسم شدم.

تا اینجای کار هنوز غیر از اینکه به راحتی و جزء اولین نفرات وارد دانشگاه تهران شوم، تصور نمی‌کردم، اما در میانه پیاده روی در بلوار کشاورز و در پارک لاله مسأله‌ای توجه مرا جلب کرد، جماعت زیادی از خانواده‌ها را دیدم که بعضا سفره پهن کرده و در حال میل صبحانه هستند. وارد خیابان قدس شدم تا از سمت درب‌های شرقی دانشگاه تهران وارد شوم. از دور جمعیت انبوهی را دیدم که پشت در‌های بسته دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، از خواهران و برادران. نزدیک‌تر که شدم صدای شعار‌هایشان هم به گوش می‌رسید و اینجا بود که همه تصورات قبلی‌ام از بین رفت.

به جمعیت که رسیدم، از برخی چهره‌ها مشخص بود که بعضا از شهرستان‌ها هم آمده بودند. دقایقی پس از ساعت 5 صبح که در‌های شرقی دانشگاه باز شد، حدود 20 دقیقه طول کشید تا وارد دانشگاه شوم.

به محل مسقف که رسیدم، با صف طولانی چندصد متری جمعیتی مواجه شدم که از شب گذشته تنها یا با خانواده و رفقا از مناطق مختلف شهر تهران و برخی شهرستان‌ها به عشق حضور در مراسم تشییع سید محرومان و رئیس جمهور شهید و همچنین دیدار حضرت یار خود را به محل برگزاری مراسم رساندند و احتمالاً ساعتی از شب را حوالی دانشگاه تهران به سر بردند تا جزء اولین نفرات در صف اول باشند.