دوشنبه 16 مهر 1403

روحانی اهل سنت گلستان: امام خمینی پدیده ممتاز قرن بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روحانی اهل سنت گلستان: امام خمینی پدیده ممتاز قرن بود

گرگان - ایرنا - روحانی ترکمن و اهل سنت استان گلستان گفت: امام خمینی (ره) در میان پدیده‌های یک‌صد سال گذشته به خصوص در ممالک و جوامع اسلامی شخصیتی ممتاز است که هیچ‌گاه خدمات ارزشمند ایشان به ایران و اسلام فراموش نخواهد شد.

حاج آخوندبایرام گلدی حنفی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اتحاد شیعه و سنی در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب امام خمینی (ره) شکل گرفته و مسلمانان نیز باید با تاسی از رهنمودهای امام راحل از تفرقه بپرهیزند.

وی اضافه کرد: توجه به مذاهب مختلف، رویکرد ممتاز حضرت امام خمینی (ره) بود که سبب شد ایشان در بین همه اقوام، مذاهب و حتی ادیان به سمبل وحدت و همگرایی تبدیل شود.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اندیشه ها، اعتقادات و باورهای امام خمینی (ره) در بخش های گوناگون مورد توجه جهانیان به ویژه رهبران کشور های اسلامی منطقه قرار گرفت و امروز نیز این موضوع در بین بیشتر صاحب‌نظران دنیا در حال ارزیابی و بررسی است.

این روحانی اهل سنت گلستان گفت: با گذشت 31 سال از رحلت امام خمینی (ره) برخی کشورهای عربی و اسلامی با الگو قرار دادن ابعاد فکری و انقلابی ایشان، قیام علیه مستکبران و ظالمان را به راه انداختند و به موفقیت های زیادی هم دست پیدا کردند.

حاج آخوند حنفی با اشاره به ساده زیستی امام خمینی (ره) گفت: با نگاهی به ایدئولوژی ایشان در می‌یابیم که زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی بر مبنای ساده زیستی و دوری از تجملات قرار داشته و این مبنای فکری باید به اولویت اول همه مسوولان و مردم تبدیل شود.

وی با بیان اینکه به باور امام خمینی (ره)، جوانان قادر به حل همه مشکلات کشور هستند گفت: تدبر در پیام‌ها و سخنرانی‌های امام راحل در طول سالهای قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می دهد که ایشان به معنای واقعی کلمه به جوانان اعتقاد و باور داشت.

وی گفت: اخلاق مداری، اسلام خواهی، ساده زیستی، وحدت گرایی، اعتماد به جوانان، اعتقاد به شعار 'ما می توانیم' و ارتباط با دیگر ملت‌های دنیا بویژه کشورهای مسلمان از دیگر ویژگی‌های شاخص و الگویی امام راحل بود.

*س_برچسب‌ها_س*